Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Sunday, April 22, 2018

PRU 14 - GELOMBANG KEARAH PERUBAHAN ......



Tarikh PRU14 sudah ditentukan, semakin menyerlah sokongan rakyat mahukan perubahan. Di mana-manapun program Pakatan Harapan, terutama Jelajah Seluruh Negara – yang kini me masuki fasa kedua – telah dihadiri oleh puluhan ribu rakyat.

Program di Johor, Negeri Sembilan, Melaka, naik ke Selangor, ke Perak dan Kedah dan juga Pulau Pinang, dibanjiri oleh begitu ramai rakyat.

Bukan semata-mata kerana tarikan aura Pengerusi Pakatan Harapan, Tun Dr Mahathir Muhamad, tetapi juga kerana didorong oleh kesedaran rakyat mahukan perubahan justeru disebabkan rakyat merasa amat terbeban dengan keadaan ekonomi negara yang ada sekarang. Harga barangan yang terus naik, demikian juga harga minyak yang tidak menentu, pengangguran, hutang dan pelbagai lagi, menyebabkan rakyat merasa amat tertekan.

Maka bukan saja gelombang kesedar an mahukan perubahan ini diperlihatkan oleh rakyat di program ceramah Pakatan Harapan, tetapi juga tinjauan dan penga matan pelbagai pihak di lapangan, yang merakamkan keluh kesah rakyat, terma suklah di kawasan Felda sendiri yang selama ini dianggap ‘simpanan tetap BN’. Rupanya tidak sekebal mana. Jelajah Pakatan Harapan seluruh negara yang terkini, di Temerluh, Pahang, menampakkan puluhan ribu rakyat membanjiri tempat ceramah dengan gerai-gerai pelbagai jualan dan makanan begitu banyak. Bukan diberi percuma tetapi berbayar.

Begitu juga pengang- kutan seperti bas dan sebagannya. Tidak disediakan percuma, tetapi berbayar.

Setiausaha Agung AMANAH, saudara Anuar Tahir akan bertanding di Parlimen Temerloh. Beliau adalah intelektual dan pejuang lama yang sangat berpengala man serta juga sebagai penulis.

Dari apa yang dilihat, ternyata gel ombang rakyat mahukan perubahan selepas PRU14 ini menghantar isyarat yang sangat jelas. Adapun yang sangat menarik, ialah himpunan rakyat ini telah dihadiri oleh pelbagai kaum, suatu isyarat yang sangat menarik bahawa rakyat pelbagai kaum menerima Pakatan Harapan.

Sementara itu, kita kagum dengan daya tahan fizikal dan mental Tun Dr Mahathir yang kini berumur 93 tahun, masih gagah berceramah panjang penuh semangat, turun menemui rakyat di sebelah petang sebelum berceramah di sebelah malam bersama pimpinan Pakatan Harapan yang lain.

Sebelum ini sambutan yang sangat mengkagumkan diterima dari rakyat Johor, yang selama ini negeri selatan tanah air itu menjadi kubu kuat Umno/ BN sejak zaman berzaman, seperti tidak terkalahkan. Dengan perubahan yang ketara ini menunjukkan kesedaran luar biasa rakyat Johor. Demikian juga negeri lain seluruh negara, hingga ke Perlis.

Dalam masa yang sama, Pakatan Harapan telah menurunkan para calon terbaiknya yang akan bertanding di peringkat Parlimen mahupun Dun.

Para calon itu, kebanyakkannya golongan muda, terdiri dari kalangan professional – jurutera, peguam, doktor, ahli perniagaan, arkitek dan lain-lain. Para calon terbaik ini ternyata berada dalam Pakatan Harapan.

Dalam masa yang sama penerangan mengenai manifesto Pakatan Harapan sudah disebar luas di tengah rakyat. Dis ampaikan dengan kaedah paling muda difahami oleh rakyat.

Kesimpulannya, kita yakin, PRU14 ini akan membawa perubahan ke arah membela nasib rakyat yang merasa amat tertekan, terutama disebabkan kenaikan harga barang

1 comment:

  1. Salam CAHAYA Cinta-NYA..

    CAHAYA Cinta-NYA ..Berputik BerKembang
    Ke Setiap HATI.. Ke Segenap Ruang
    FITRAH Insani ..TAK Hingin Yg CURANG
    siDajjal=pemBBOHONG..Agamawan Temberang


    CAHAYA Cinta-NYA.. Indah Menyinari
    Tembus-TELUS-Kudus ..AUDIT Terperinci
    Yg Kaseh mmemBERI.. Khidmat-Tulus-Suci
    SelfLESS n SelfLESS ..Tiada PentingDIRI

    Bak Kaseh IBU.. membawa ke Mati
    Rkyt mndambakan ..Pemimpin yg Sejati


    CAHAYA Cinta-NYA ..Indah Berseri
    Integrity Trnsparency.. KASEH Azali
    An Elegance-Mind ..Elegance-PEKERTI
    The Elegance-Mind..TAK Tau menCURI

    The Elegance-Mind ..Kaseh memBERI
    Yg Kaseh memBERI.. REZEKI Berganda
    The Elegance-Mind.. TAK Tau menCURI
    By Givin n Sharin, u'll Abundance ha2..

    SharingLIGHT sharinLUV SharingJOYs n Hepiness
    Coz when u make people hepi, u'll b rewarded byGOD of d universe

    Lets dLIGHT ofLUV from d ALMIGHTY in u, in ur HEART shining NON-Stop 4ever n simply sharing IT to evryones in this country n on this planet too hu hu..

    When d rkyat s a whole being touch by dLIGHT ofLUV tht u hv n shared..d survival of d corrupts n d barbarics leaders 'll come to an end automatically hi hi..

    Share IT, BELIVE IT n SAY IT : s what u SAY-intently u shall b!

    Imagine tht we r ONE(AHAD) s d family of dLIGHT..s dLIGHT ofLUV family thts hold GOD's principals n Integrity/AMANAH firmly to d core ha ha..

    We r ONE(AHAD) n owez'll be myLV my dearestONE..n so I LUV u..I LUV uolls hu hu

    ReplyDelete


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA