Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Tuesday, March 1, 2016

POKOK BERGOYANG KERANA ADA ANGIN......



Kegagalan memerangi dan membanteras rasuah secara serius dan berkesan dibimbangi mampu melumpuhkan negara.

Demikian titah Sultan Perak Sultan Nazrin Muizzudin Shah sambil menyeru agar rasuah di negara ini ditangani dengan tegas oleh pelbagai agensi bertanggungjawab, tanpa gentar dan pilih kasih.

"Rasuah merupakan barah yang dikatakan sedang merebak dalam batang tubuh negara; rasuah bagaikan anai-anai yang sedang membusut besar dan semakin mereputkan tonggak-tonggak utama negara. Masakan pokok semakin bergoyang, jika tiada angin yang meniupnya.

"Kegagalan memerangi dan kegagalan membanteras rasuah secara serius, secara bersungguh, secara berkesan, secara komited, dibimbangkan berpotensi melumpuhkan negara, dan rakyat keseluruhannya terpaksa membayar dengan penderitaan dan kesengsaraan seperti dialami oleh rakyat di kebanyakan negara mundur."

Baginda bertitah pada majlis Anugerah Bisnes Utusan yang dianjurkan Kumpulan Utusan di sini, hari ini.

Baginda juga bertitah agar Kumpulan Utusan melalui bahan penerbitannya berperanan aktif dalam membantu membina sebuah pentadbiran dan sebuah negara bangsa yang sifar rasuah.

"Salah laku rasuah hendaklah dilaporkan tanpa memihak, tanpa gentar, tanpa berat sebelah, kerana rasuah adalah rasuah tidak kira siapa yang melakukannya," titah Baginda.

Sultan Nazrin bertitah agar rakyat diasuh dengan budaya benci rasuah dan menolak pemimpin yang melakukan rasuah.

"Warga perlu dididik untuk memandang rasuah dengan rasa amat jijik. Ruangan yang meningkatkan kesedaran tentang rasuah hendaklah disediakan.

"Contoh tokoh-tokoh yang bersih rasuah boleh dijadikan teladan sementara kisah-kisah pemimpin yang melakukan rasuah boleh dijadikan sempadan," titah Baginda lagi.

Indeks Persepsi Rasuah 2015 oleh Transparency International, meletakkan negara mencapai skor 50 daripada 100 markah dan negara berada pada ranking ke-54 daripada 168 buah negara yang dinilai lapor AstroAwani

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA