Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Wednesday, February 3, 2016

1MDB - TERUS MEMBARA DAN MEMANASKAN.....

Banker 1MBD akan didakwa Jumaat ini di Singapura 




SINGAPURA - Nama pertama telah muncul dalam siasatan yang sedang dijalankan oleh pihak berkuasa Singapura ke dalam akaun bank yang berkaitan dengan salah urus kewangan yang didakwa di pelabur negeri Malaysia 1Malaysia Development Berhad (1MDB).  

Sumber berkata dia Yak Yew Chee, seorang pegawai bank kanan peribadi dengan BSI Singapura, sebuah bank Switzerland. Semakan di Mahkamah Tinggi menunjukkan bahawa pendakwaan jenayah akan didengar Jumaat ini (5 Feb) pada jam 10 pagi.  


Dia adalah pengurus hubungan untuk 1MDB Global Investments Ltd, Aabar Investment PJS Limited dan SRC International Sdn Bhd dan Low Taek Jho. 



Beliau memohon untuk melepaskan sebahagian daripada akaun banknya bagi pembayaran cukai, yuran guaman dan perbelanjaan asas, menurut sumber.  



Pada bulan September tahun lepas, beberapa akaun bank yang berjumlah kira-kira $ 10 juta, dibekukan sebagai sebahagian daripada siasatan 1MDB Global. 



 Pada hari Isnin (Feb 1), pihak berkuasa di sini berkata mereka telah merampas "sejumlah besar" akaun bank mengenai kemungkinan pengubahan wang haram dan kesalahan lain yang berkaitan dengan salah urus kewangan yang didakwa di 1MDB. 



 Jabatan Hal Ehwal Komersial dan Pihak Berkuasa Kewangan Singapura berkata mereka telah menyiasat kemungkinan kesalahan sejak pertengahan tahun lepas. 


No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA