Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Wednesday, February 3, 2016

SLOGAN - RAKYAT DI DAHULUKAN SATU PEMBOHONGAN....



Rata-rata pengguna media sosial terutama juga rakyat Malaysia terkilan 
dengan peletakan jawatan Datuk Seri Mukhriz Mahathir sebagai 
menteri besar Kedah susulan kemelut politik Kedah dan 
mempersoalkan bilakah nasib yang sama bakal menimpa 
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak. 
Keputusan memilih Timbalan Pengerusi Perhubungan Umno Negeri, Datuk Seri Ahmad Bashah Md. Hanipah sebagai Menteri Besar yang baru, memperlihatkan kenaifan pemimpin dan kehancuran Umno Kedah dalam Pilihanraya Umum ke-14 kelak, kata Presideni Gabungan Ketua Cawangan Malaysia (GKCM), Kamarulazman Habibur Rahman.

Beliau menegaskan, Mohd Najib Razak yang juga Perdana Menteri dan 15 Adun Umno-BN di negeri itu tidak melihat krisis kepimpinan berlaku itu untuk memastikan kelangsungan pemerintahan Umno-BN di Kedah.

“Bila isu demi isu menghujani Presiden beliau sedar bahawa beliau perlu mempunyai pasukan yang setia tanpa sebarang persoalan kepadanya oleh mana-mana pihak.Sebaliknya beliau menghancurkan keyakinan rakyat negeri itu.

“Adakah presiden seorang ahli politik yang sayang kepada partinya? Kami tidak menganggap beliau sama sekali memikirkan kelangsungan parti berbanding lebih memikiraan kedudukannya sebagai Perdana Menteri.

“Tindak tanduknya langsung tidak mencerminkan bahawa beliau pentingkan parti, jadi apa sebenarnya muslihat seorang Presiden ?

“Hanya dikalangan mereka yang berfikiran waras tahu kenapa percaturan politik itu berlaku dan Mukhriz akhirnya kecundang,” ujar beliau ketika dihubungi Malaysia Dateline.

Tambah Kamarulazman lagi sebagai pemimpin utama parti dan negara, Najib perlu melihat suatu isu yang berlaku dalam politik negeri dalam skop politik negeri itu.

“Presiden perlu melihat dari kanta politiknya bukan melihat dari kata amarah dan mahu menjaga kedudukan politik dan menutup kelemahan kepimpinannya sendiri di peringkat pusat dan negara.

“Kalau terbukti Mukhriz yang diingini oleh rakyat Kedah itulah sepatutnya dilakukan Presiden untuk mengekalkan beliau (Mukhriz).

“Apa guna meletakkan seorang yang digemari oleh Presiden tetapi membawa kekalahan kepada parti kelak, siapa punya strategi ini?,” soalnya lagi.

Dalam pada itu Naib Presiden GKCM, Ruhsdan Mohamad pula bertanyakan kepada semua 3 juta ahli Umno terhadap krisis kepimpinan di negeri itu.

“Adakah anda di dalam Umno pada hari ini bangga melihat parti keramat ini ditolak, dicemuh, dihina dicerca dan dikeji?

“Ikon dan aset penting kepada parti dan sebuaah negeri yang semakin membangun itu sudah tidak ada tempat lagi bagi mereka selagi aset tersebut tidak seia senada bersama mereka.

“Sayang seribu kali sayang, Umno bukan lagi milik rakyat tapi milik individu-individu tertentu,” tegasnya.

Hari ini rakyat Kedah akhirnya terpaksa akur dengan keputusan Ahli Jemaah Pemangku Sultan Kedah perkenan Timbalan Pengerusi Perhubungan Umno Negeri yang juga Adun Bakar Bata, Datuk Seri Ahmad Bashah Md Hanipah sebagai Menteri Besar Kedah yang baru berkuatkuasa esok, 4 Januari 2016.

Berikutan peletakkan jawatan Menteri Besar, Datuk Seri Mukhriz Mahathir hari ini, melalui surat rasmi yang dikeluarkan Setiausaha Kerajaan Negeri Kedah, Datuk Bakar Din. 
-Malaysia Dateline

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA