Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Friday, September 4, 2015

SPRM - BEKERJA PERLU IKUT KEHENDAK AHLI POLITIK





SPRM rasa terancam, merayu orang awam lindungilah mereka ...  Adalah amat malang sekali sekiranya agensi Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sering diganggu gugat dengan campurtangan politik dalam urusan siasatan mereka.  

Hinggakan Boss SPRM sendiri merungut tentangnya dan merayu secara terbuka kepada rakyat Malaysia supaya melindungi agensi tersebut dari gangguan campurtangan orang politik yang berkuasa.  


SPRM sendiri berasa diri merteka tidak selamat setelah melihat bagaimana Peguam Negara yang mengkritik kerajaan tiba-tiba diganti, pasukan petugas penyiasat 1MDB digantung, orang-orang bawahannya yang menyiasat, ditangkap atau dipindahkan, dan surat khabar digantung kerana melaporkan mengenai skendal rasuah paling besar dalam abad ini!  


Semua gejala ini berlaku semata-mata hanya untuk melindungi seorang yang sangat berkuasa dari diheret ke mahkamah untuk diadili. 


 "Bagi masyarakat awam dan orang ramai, mereka mesti menjadi pelindung dan panduan kita untuk mempertahankan institusi anti-rasuah daripada sebarang gangguan yang akan menjejaskan kebebasannya.Baca laporan berikutnya: 


PUTRAJAYA, 2 Sept - Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) perlu rakyat Malaysia untuk melindungi agensi daripada sebarang gangguan semasa menjalankan tugasnya, Ketua Pesuruhjaya, Tan Sri Abu Kassim Mohamed hari ini.  


Dalam perutusan khas dibacakan oleh timbalannya, Datuk Mustafar Ali, Abu Kassim menegaskan pentingnya kemerdekaan pada kuar SPRM, tetapi juga meminta bantuan daripada penggubal undang-undang dan pendakwa supaya perkara ini dapat dicapai. 


 "Bagi masyarakat awam dan orang ramai, mereka mesti menjadi pelindung dan panduan kita untuk mempertahankan institusi anti-rasuah daripada sebarang gangguan yang akan menjejaskan kebebasannya.  


"Sebagai penggubal undang-undang, tanpa mengira perbezaan politik mereka, mereka mesti bersatu dalam membantu kami untuk mewujudkan sebuah institusi anti-rasuah yang bebas dan yang terakhir sekali, pendakwa yang dikatakan di Malaysia memainkan peranan yang bertanggungjawab menjaga pendakwaan, hendaklah semata-mata tidak terpilih selaras mereka menjalankan tugas, "katanya. 


 Abu Kassim tidak dapat hadir di Persidangan Antarabangsa Pencegahan Rasuah 16 kerana terpaksa tinggal di rumah untuk pemulihan perubatan, Mustafar berkata sebelum membacakan ucapan bekas pada majlis perasmian di sini. 


 Dalam mesej yang sama, Abu Kassim berkata beliau sentiasa memberitahu pegawai SPRM untuk bertindak tanpa rasa takut atau pilih kasih, sambil menambah bahawa suruhanjaya itu tidak akan melepaskan pesalah tanpa hukuman ketika menjalankan siasatan. 


 "Atas sebab itu, pegawai-pegawai SPRM bersedia untuk berkorban dalam menegakkan kepentingan awam," katanya yang turut menyatakan bahawa terdapat keperluan untuk bertindak berdasarkan merit kes itu.


  Bulan lepas, polis menahan dan menyoal siasat beberapa pegawai kanan SPRM berhubung kebocoran dakwaan maklumat rasmi, kritikan yang didakwa campur tangan dalam kerja-kerja SPRM dan bagaimana penyiasat telah menjadi sasaran siasatan.  


Siasatan polis berlaku ketika SPRM menjalankan siasatan terhadap RM2.6 bilion "derma" dimasukkan ke dalam akaun perdana menteri dan anak syarikat 1MDB bekas, SRC International Sdn Bhd.  




Tetapi pihak polis menafikan dakwaan gangguan tersebut dan mendakwa bahawa ia telah menerima arahan untuk menyiasat pegawai SPRM ke atas kebocoran maklumat yang dikatakan.  SPRM telah berkata ia tidak menutup kesnya pada derma RM2.6 bilion dan SRC International.~ sumber Anda mungkin juga meminati:

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA