Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Thursday, September 3, 2015

BERSIH - IMIGINASINYA JAUH KE DEPAN

Dari dunia luar, dalam zaman dunia di hujung telunjuk ini maklumat cukup mudah untuk di perolehi, dan apa saja yang berlaku dapat di " excess " dengan mudah sekali

Rata-rata kenalan gua di luar negera menatakan rakyat Malaysia bodoh, gua jadi angin mereka menemplak gua dengan menyatakan Rakyat Malaysia masih undi BN walau pun BN memerintah dengan terus. Ekonoi teruk Undang-undanag tak stabil, Malaysia seolah-olah berada di zaman batu, di mana manusia hidup dalam " minda " tertutup.  Dalam hati gua berkata, " kepala hotak ko, yang bodoh tu orang-orang bn, bukan rakyat Malaysia keseluruhannya."

Nah ambik ni, dalam BERSIH 4 rakyat Malaysia tunjukkan mereka tak bodoh untuk diperbodohkan. Kerajaan cuba menggunakan " tekanan " untuk memastikan BERSIH 4 di gagalka, ATM akan campur tangan jika kerajaan istihar darurat, KDN istihar siapa yang pakai baju warna kuning akan di tangkap, Laman BERSIH di " matikan ", DBKL mula baki kemudian tarik balik, PDRM buat sekatan yang cukup " menggila " hanya cuba menghalan kehadiran " peminat " BERSIH.



Cuba kita bayangkan apakah yang akan terjadi jika ATM ambil alih pemerintahan Malaysia?




Tapi dengan kehendakNya ianya tak berlaku dan keadaan BERSIH 4, dapat berjalan dengan cukup harmoni, Penglibatan semua kaum amat membanggakan, walau pun pada BERSIH 4 ini penglibatan kaum Melayu amat kurang. Mungkin ianya ada kesan dari tidak terlibatnya PAS. Walaubagimana pun kita bersyukur dapat juga BERSIH 4 selama 36jam berjalan dengan baik. 




Pilihanraya di Malaysia hanya satu medium untuk mengelabukan mata dunia kaitan sistem pemerintahan, Benarkan adanya piliharaya di Malaysia ? Persoalan ini di utarakan kerana terdapat hasil pilihanraya boleh di ubah mengikut kehendak pemerintah. Yang kalah boleh menang dan sebaliknya dan yang memerintah boleh di tidakan pemerintahan mereka.


Kenapa jadi bagini ?

Salah laku Pilihanraya di Malaysia sejak azali lagi, salah guna wang, penggunaan pengundi bukan warga negara. proses persempadan semula yang mengikut kehendak pemerintah dan entah apa lagi salah laku dan buruk perangai untuk memastikan matlamat kemenangan tercapai.

Sedihnya perbezaan pendapat....

BERSIH 1, BERSIH 2, BERSIH 3, semuanya halal, oleh kerana ianya halal PAS turut melibatkan diri dan keramaian Melayu mendominin ketiga-tiga BERSIH tersebut, tapi dengan kehendakNYA ujud pertelingkah adalan gabungan PR, BERSIH 4 di fatwakan sebagai satu kegiatan HARAM.

Fatwa haram itu hanya dari PAS tapi tidak pula dari Dr Asri, Mufti Perlis, sebaliknya bagi beliau mereka yang turut sama di BERSIH 1 - 4 adalah wira, kerana mereka menunjukan rasa tidak puas haati dan ketidaksetujuan dengan kezaliman dan kebobrokan pemimpin pemerintah masa kini.

Kalau gitu apakah ISLAM kini sudah ada perbezaan antara kepimpinan agama? ini juga menjadi satu konflik kepada rakyat, khususnya muslim.

Melalui BERSIH juga rakyat memapakar apakah negara kita akan BANKRAP?

Kini kita dapat lihat apakah pentingnya penggunaan ONE CURRENCY yang di amalkan di Erupah, ini jelas di mana mata wang mereka dapat membantu kalangan negara ahli, Sebagai contoh Greece yang hampir bankrap tapi dapat di bantu oleh " one currency " , negara rakan seperti Jerman, Perancis dan Itali, ini disebabkan kalangan negara gabungan tidak mahu melihat nilai mata wang EURO jatuh hanya kerana Greece. Akhirnya Greece di bantu dan tidak menggunakan bank dunia untuk pemulihan ekonomi negarranya.

Apakah akan terjadi pada Malaysia, jika kedudukan mata wang kini berterusan menjunam, tidakkan Malaysia akan bankrap?

Lain pula halnya dengan Malaysia..

Kita hanya boleh " mengandaikan " tapi adalah diharapkan agar andaikan ini tidak menjadi kenyataan, kini MYR telah melebihi RM4 untuk satu 1USD, jika kejatuhan ini berterusan dan hutang pula perlu di bayar mengikut keadaan nilai wang semasa, sudah pasti Malaysia akan membayar dengan lebih lagi, dengan kadar yang lebih bessar.

Masa kini negara perlu membayar RM3.3 / 1USD, dengan peningkatan sebanyak RM1.7 jika MYR jatuh ke MYR5 untuk 1USD. Jika kejatuhan berterisan ke MYR6 untuk 1 US, sudah tentu penambahan ringgit dalam pebayaran hutang pertambahan kepada MYR2.7.

Apakah akhirnya Malaysia dengan beberapa isu yang di nyatakan?

Negara Asian, tidak seperti Euro, tidak ada perjanjian mata wang, jika belaku sesuatau kaitan dengan kewangan masing-masing tanggong, malahan memang terniat di hati masing-masing untuk menjatunkan antara satu sama lain. Jadi kebankrapan yang akan di alami oleh Malaysia, Malaysia perlu tanggong sendiri, dan akhirnya akan melutut dengan bank dunia 100%.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA