Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Wednesday, April 29, 2015

PRK PERMATANG PAUH - PKR ADA PELUANG

PRK Permatang Pauh nampaknya lebih diberikan perhatian oleh semua pihak, dari peringkat akar umbi hinggalah kepringkat tertinggi pengurusan parti. Kalau kita lihat di pihak BN, macam-macam janji di janjikan, macam-macam peruntukan di umumkan pengundi parlimen ini akan menerima " durian runtuh " selepas PRK ini.

Memang tidak dinafikan dengan memilih slogan " cukuplah, kali ini kami pulak " seolah-olah BN gagal untuk memberikan kepercayaan kepada pengundi masa ini sedangkan pihak pembangkang di selubungi dengan berbagai-bagai isu, dengan GST, IMBD . Persoalannya sejauh mana pengundi Permatang Pauh boleh menerima slogan tersebut.Tidak ada. Kosong. Hanya sebagai ‘permohonan’ kepada pengundi agar mengubah ‘haluan’ untuk tidak mengundi Pakatan Rakyat dan sebaliknya mengundi BN. Itu saja. Slogan ini seolah-oleh cuba menipu diri sendiri.

 

Penentangan dari pembangkang dengan slogan " say no to GST dan IMBD " dapat menenggelamkan slogan dari BN, serta slogan dari Pembangkan sudah memberikan satu kepuasan kepada pengundi, mungkin pihak DSWA dengan gerombolannya tidak perlu menyusahkan diri dengan berkunjung dari rumah ke rumah untuk " membeli " undi kemenangan. Rakyat sudah tersiksa dengan GST dan tertipu dengan 1MBD. Rakyat tahu. Rakyat bandar tahu. Rakyat luar bandar lagi tahu tentang perit yang dialami oleh mereka selepas pengenalan GST.



Agaknya GST pula sinonim dengan BN (barang naik). Maknanya ‘gandingan’ GST dan BN adalah amat sesuai digunakan oleh Pakatan Rakyat dalam PRK kali ini samada di Rompin atau di Permatang Pauh.
Kesimpulannya, penceremah amat mudah dengan GST itu ialah BN, dan BN itu adalah GST.

PRK di Rompin dan Permatang Pauh juga memudahkan PR kerana adanya ‘penceramah’  yang tidak diundang ia itu Tun Mahathir sendiri. Beliau telah memulakan ‘kempen’ ini beberapa minggu yang lepas dengan menempelak pelaksanaan IMDB oleh kerajaan. Dan telah dijelaskannya tentang ‘malapetaka’ yang ditimbulkan oleh IMDB kepada rakyat Malaysia yang mana kesannya yang amat mendalam ialah tentang rakyat Malaysia dari beberapa generasi yang akan datang yang terpaksa menanggung hutang yang berbilion ringgit.

Cuba kita perhatikan pula siapa DSWA yang di calunkan semula untuk Perlimen Permatang Pauh?
 1- DSWA adalah isteri DSAI- dan DSAI adalah kesayangan pengundi-pendungi di parlimen ini.

2- Anwar lagak seperti Nelson mandela dengan meletakkan Permatang Pauh di tempat yang tinggi dan sentiasa di bibirnya dan masyarakat atau pengundi di sini sentiasa memberikan sokongan padu untuknya. keakraban DSAI dengan masyarakat laskana seperti aur dengan tebing saling perlu memerlukan.
3- DSAI juga sebagai anak kandung pengundi di sini, dan mereka akan terus mempertahankan DSAI dan tidak mempercayaai apa pertuduhan yang diterima olehnya, dengan kata lain pengganti DSAI adalah DSWA atau pun dari kalangan kerabat mereka sendiri.

Bagi MAY gambar ( Mohammad Agus Yusof )  hujjah UMNO kaitan dengan tidak relevennya DSWA untuk menerajui kepimpinan di Permatang Pauh dengan beberpa isu seperti beliau caliun kitar semula, PKR parti keluarga, perjuanga hanya untuk kepastian DSAI. 

Keadaan PR dengan ketidak kesanggupan PAS membantu urusan kempen PRK ini juga di katakan memberi advange kepada UMNO- tapi bagi PKR wakil dari PR hanya dengan menggunakan GST dan BN sudah mempunyai asset yang kuat dalam ceramah dan besar kemungkinan dapat mempengaruhi pengundi itu sendiri.

Rakyat sudah leteh dan penat dengan tipu helah yang di mainkan oleh UMNo dan BN.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA