Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Tuesday, May 27, 2014

SPR - MEMULAKAN LANGKAH SUMBANG UNTUK BN

TheMalaysianInsider melaporkan:
Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) hari ini menafikan dakwaan DAP bahawa Borang 14 tidak akan disahkan oleh ketua tempat mengundi (KTM) dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Teluk Intan kali ini.

Pengerusinya, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof (gambar) berkata PRK Teluk Intan juga mengamalkan standard piawaian operasi (SOP) yang biasa diamalkan dalam sesebuah pilihan raya yang dijalankan di Malaysia. - TMI.
Sebelum tu Roketkini melaporkan:
DAP mempertikaikan tindakan Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) yang tidak mahu mengesahkan Borang 14 Pilihanraya Kecil (PRK) Parlimen Teluk Intan.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pasir Pinji Howard Lee Chuan How berkata, tindakan tersebut sama sekali tidak munasabah kerana borang 14 penting untuk mengisi keputusan PRK selepas pengiraan dibuat ke atas setiap undi.

“Dalam satu taklimat bersama pegawai SPR kepada ejen calon, semalam, mereka menyatakan tidak mahu mengesahkan Borang 14. - Roketkini
Roket kini juga melaporkan:
Howard yang juga ejen Calon DAP PRK Teluk Intan juga memberitahu bahawa SPR memaklumkan kepada beliau, setiap keputusan rasmi adalah berdasarkan salinan yang berada di tangan mereka.

“Pegawai SPR itu turut mengatakan kepada saya kalau ada keraguan, failkan petisyen saja. - Ibid.
Pada aku 2 laporan berita tu jelas menunjukkan belum apa-apa lagi dah ada Pegawai SPR yang cuba beraksi macam 'si anjing Umno BN' cuba menipu Borang 14 untuk mengalahkan Dyana Sofya calon DAP PRK Teluk Intan.

Jelas sangat, takkan la Howard Lee Adun DAP Pasir Pinji berani nak keluarkan statement macam tu kalau memang pegawai SPR yang berkenaan tak kata macam tu. Sangat tak logik kalau dia mereka-reka cerita tu.

Bagi yang tak pernah tengok macamana rupa Borang 14 tu, rupa dia macam imej kat sebelah ni. Boleh klik untuk tumbesaran.

Ceritanya mudah ja, memang la keputusan yang akan digunapakai adalah keputusan yang depa dapat dari Ketua Tempat Mengundi.

Tapi kalau keputusan tu tak sama dengan keputusan dalam Borang 14 yang ada pada ejen calon tapi Borang 14 tu tak disahkan dengan tandatangan Ketua Tempat Mengundi, bantahan takkan diterima termasuk masa buat petisyen.

Apa kejadahnya buat ruang nama dan tandatangan Ketua Tempat Mengundi dan setiap Calon atau Ejen Pilihanraya atau Ejen Mengira.

Kat sebelah ni pulak aku kopipes sebahagian dari mukasurat 9 Buku Panduan Ejen Tempat Mengundi Ejen Mengira Undi dan Pemerhati Barung yang SPR keluarkan yang disemak semula pada 2007.


Takkan Pegawai SPR pun tak boleh faham ayat semudah tu, kalau Ketua Tempat Mengundi tak tandatangan pun tatpa tentu disebut jugak dalam perkara 8.1 tu.

Bila dah terkantoi, nak tak nak Pengerusi SPR terpaksa menafikan cerita yang Adun DAP bawa tu. Lagi pun memang sepatutnya Borang 14 tu perlu disahkan oleh Ketua Tempat Mengundi dan wakil-wakil calon yang bertanding.

Cumanya yang aku mushkilnya pasai apa Howard Lee tak nyatakan sapa nama Pegawai SPR yang berkenaan. Bila ada nama baru sedap nak belasah, lagi cantik kalau ada gambar muka pegawai SPR tu.

Lagi satu, aku rasa takdak sapa yang rakam ucapan Pegawai SPR berkenaan, kalau ada bukti rakaman video memang masak la SPR kena belasah.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA