Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Monday, September 2, 2013

UMNO - RASUAH MEMANG DIJADIKAN AMALAN



Setelah menikmati zaman pemerintahan yang panjang sebagai PM ke 4, kini Mahathir ( gambar ) sudah sedar bahawa apa yang berlaku di zaman pemerintahannya sudah dijadikan ikutan oleh kepimpinan selepas beliau. Rasuah, salah guna kuasa, memang di jadikan amalan. Wabak ini sudah serious, hinggakan kepimpinan diperingkat cawangan juga sudah pandai melakukan tipu helah untuk memastikan " rasuah " terselamat dalam tindakan. 
 
Seperkara yang di jadikan amalan ialah tidak mengambil tindakan kepada " pengamal " rasuah itu, tambahan pula mereka yang terlibat dari kelompok kepimpinan tertinggi kerajaan, malahan pertuduhan dibuat tapi tindakan tidak diambil. akhirnya buruk laku ini dijadikan amalan oleh sebahagian besar pemimpin. 

Tun Dr Mahathir Mohamad, menggesa supaya Umno dibersihkan menjelang pemilihan parti nanti kerana ramai yang memasuki parti tersebut semata-mata mahu menjadi kaya. Pucuk pimpinan perlu berani menengahkan " order baru " untuk menggantikan yang sudah penoh dengan tahi rasuah sebagai pemimpin. Peluang kepada " order baru " ini mungkin UMNO dapat di bersihkan.

"Bahkan pemimpin Umno di semua peringkat dianggap menyertai Umno bukan kerana bangsa, agama dan negara tetapi ingin memperkayakan diri. Hanya dengan memberi kepimpinan Umno kepada orang muda dan belum tercemar barulah pembersihan Umno boleh menjadi kenyataan dan diterima oleh masyarakat," kata Dr Mahathir yang dipetik dalam satu wawancara akhbar Mingguan Malaysia hari ini.

Pengakuan Mahathir ini membuktikan selama ini adalah benar pemimpin BN sering menyalahgunakan kuasa untuk kepentingan peribadi. kita boleh lihat dari aspek UMNO itu sendiri berapa ramai kalangan mereka yang teperangkap dalam mainan politik wang. Di paparkan sebahagian dari kalangan mereka yang teperangkap dengan " politik wang ". Tapi apa yang menyedihkan UMNO masih " recycyle " merek untuk kepentingan UMNO. Sebab itu rakyat tidak merasa senang dengan tindakan untuk pembasmian rasuah, kerana pengamalnya dapat pembelaan dari kerajaan dan parti.

Di paparkan sebahagian dari mereka yang terlebat dengan politik wang alam UMNO.
 
Khair Toyo - mantan MB Selangor - apa salah beliau?
 
 
dari kiri - Tajuddin pernah di gelar dengan " The Six Million dolar Man ", Annuar Musa pernah dikaitkan dengan Risda, Isa Samad dilarang bertanding dalam MKT UMNO.
 
 
 Azalina - pernah menggemparkan Kementerian Belia dan Sukan, Rahim Tambi Cik dengan Gadis melayu pernah di dakwa dengan salah laku sek.

Bukankah mereka juga berasal dari gulongan muda, di bela di pupuk tapi oleh kerana mereka bersama-sama dalam UMNO amalan buruk laku itu sudah sebati dengan organisasi tersebut.

Fikir-fikirkan lah.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA