Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Friday, August 16, 2013

ROKOK..... KENAPA SEMAKIN LARIS?

 10 Fakta Mengapa Penjualan Rokok Semakin Laris Dijual

10 Fakta Mengapa Penjualan Rokok Semakin Laris Dijual | Rokok merupakan salah satu kaedah seseorang melepaskan tekanan perasaan dan menenangkan pemikiran. Rokok mula mempengaruhi manusia saban hari sehinggakan peningkatan kadar harga rokok bagi sekotak meningkat tidak sekalipun membebankan perokok.

10 Fakta Mengapa Penjualan Rokok Semakin Laris Dijual

1. Industri rokok menghasilkan kira-kira 400 billion setiap tahun,menjadikan rokok antara barang yang paling laris dijual.
2. Daripada semua jumlah rokok di dunia ni, 25 % daripadanya diseludup
3. 70 % pasaran rokok dimiliki oleh rokok jenama terkenal seperti Marlboro,Kent dan lain-lain.
4. Di Amerika Pembuat rokok hanya menjual sedikit rokok di Amerika berbanding luar negara.
5. Urea , yang dikumuhkan dalam air kencing digunakan untuk perasa rokok.
6. Perisa tambahan dicampurkan dalam tembakau dicampur dengan bantuan topping seperti , cengkih, likuoris, minyak oren, batu aprikot, minyak limau , minyak lavender , koko dan lain-lain lagi .
7. kebanyakan negara menetapkan tembakau tidak boleh dijual kepada orang yang berumur kurang daripada 18 thn, Di jepun umur yang dibenarkan untuk membeli rokok adalah 20 thn.
8. Terdapat mitos yang menyatakan merokok membantu penghadaman,tetapi faktanya merokok memperlahankan proses penghadaman dengan mengalihkan darah ke organ-organ lain jauh dari usus di mana ia diperlukan untuk proses pencernaan.
9. Dalam masa 10 saat penyedutan asap rokok,nikotin sampai ke setiap bahagian badan termasuk otak .
10. Ia telah dibuktikan oleh penyelidikan bahawa jangka hayat perokok dikurangkan kepada 14 tahun .
 http://gilerkentang.com

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA