Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Wednesday, June 12, 2013

MASJID LAMA KAMPONG GAJAH

Masjid Lama Kg. Gajah, juga dikenali dengan nama Masjid Jaizaih ( nama pewakaf tapak masjid ) sejarah telah membuktikan masjid yang terletak di tepi sungai Perak ini telah dibina 100 tahun yang lalu pembinaannya atas sebidang tanah yang diwakafkan. Apabila kerajaan membina sebuah masjid baru sekitar 1km jarak dari masjid ini di tepi jalan besar, akhirnya masjid ini sebelum di tinggalkan fardu Jumaat di adakan secara bergilir-gilir dan akhirnya ditetapkan hanya di Masjid Sultan Azlan Shah di guna untuk fardhu Jumaat.

Sejak masjid wakaf penduduk kampong ini tidak digunakan untuk Jumaat, penduduk khususnya di tepi sungai mengambil kesempatan untuk menggunakan sepanuhnya masjid ini. Untuk itu secara muafakat masjid ini kini lebih di kenali kerana pengisiannya. Setiap sepanjang bulan, sementara jemaah menunggu waktu Isya, halua telingan dengan pengizian takzkiran di adakan. Ramai kalangn " Ulama " di jemput untuk mengikut subjek yang di khususkan dalam pengetahuan mereka.



Untuk itu bersama-sama ini disertakan kitab-kitab yang di guna pakai sebagai pengisian tazkirah tersebut.










Masih ada beberapa kitab yang gagal untuk di pamerkan seperti " Sesuci hati " untuk itu kepada semua pengunjung FB ini dijemput hadir sama untuk mendalami ILMU yang memastikan hidup kita di dunia akhirat lebih terjami. Jemput, datang jangan tak datang.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA