Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Friday, May 3, 2013

PO73 - BERTUKAR TANGAN DARI BN ke PR

PRU 13 akan melabohkan tirainya selang beberapa hari sahaja lagi semua calon yang mewakili parti politik sedang berusaha keras untuk memastikan mereka menang dalam pemilihan kali ini. Perancangan, starategi, gerak kerja peraih undi, kempen kelompok semua dah dilakukan dan semua perancangan tersebut akan dilipat gandakan sebelum jam 12 pada 4 Mei itu nanti.

Apa yang menyenangkan dari kem PR ialah kemampuan calun-calun mereka memecahkan " kawasan hitam " yang satu ketika dulu gagal untuk ditempusi. Penambahan pengundi baru juga memberi kesan kepada PR, dan pada 2013 ini pengundi di Parliment pasir Salak meningkat ke 51,498 orang dengan peningkatan lebih
10 orang. Penambahan 10k ini adalah gulongan muda dan masa ini gulongan muda adalah " geng kita ".


Berpandukan " handbil " diatas, apakah ianya benar berlaku jika kerajaan pimpinan UMNO masa ini tewas maka akan " mati " lah orang Melayu, benarkah kenyataan ini? Kita lihat pula agihan kerusi antara PR ( DAP, PKR dan PAS ) dengan BN ( UMNO, MCA, MIC - dan semua gagasan BN ada 18 buah parti gabungan )
Apakah agihan ini ( di atas ) tidak memihak kepada '' MELAYU " atau mungkinkah UMNO tersilap perkiraan kaitan dengan jumlah tersebut. PR dapat 14 kerusi lebih dari UMNO. Apakah akan hilang kuasa Melayu jika PR memenangi 100 kerusi dan UMNO dapat 45 kerusi, sudah dapata 2/3, dengan itu sahlah " MELAYU " yang akan memonopoli di parlimen. Pada ketika itu sah HUDUD dapat dilaksanakan di bumi Malaysia.

Gambar rajah  ( diatas ) juga dapat menerangkan kepada kita " kebenaran " hilangnya kuasa Melayu jika BN kalah dalam PRU ini. Kita boleh lihat bagaiman " boros " kepimpinan UMNO selebas DSAI di tiadakalan dalam kepimpinan UMNO, mereka cukup rakus, cukup boros, kekadang mereka bertindak di luar pemikiran normal. Jelas mulai Mahathir menjawatan Menteri Kewangan pada 1998, belanjawaan negera semuanya defisit shingga tahun semasa. Faktor ini yang kemungkinan " hilangnya " kuasa Melayu jika UMNO / BN tewas di PRU13 nanti.

Untuk itu pada PRU13 ini sekali lagi PR ( PKR ) mencalonkan Sdr. Mustaffa Kamil Ayub untuk menidakkan keupayaan Datok Tajuddin buat kali keduanya. Anak tempat dan memang berwibawa dan dengan penampilan pengundi baru - apakah Tajuddin yang di gelumangkan dengan berbagai-bagai masalah khusus kaitan dengan Felcra dapat di tewaskan, Insyallah.

biografi calon tajaan PR.

Kini penduduk parlimen Pasir Salak, bertuah walau pun percubaan kali pertama beliau gagal tapi atas keupayaaan beliau, beliau diberikan kepercayaan sekali lagi untuk menentang Datok Tajuddin, kali ini tuah nampaknya sudah mula memihak kepada Sdr. Musttaffa Kamil, Apa tidaknya dengan " terbitnya " berbagai  isu yang khusus di kaitankan dengan Tajuddin, isu Felcra menjadi top hit.  Peneroka dan peserta Felcra kini menunggu 5 Mei untuk menjatuhkan hukuman tersebut

Mengikut dapatan dari rakan-rakan, pada PRU13 ini banyak kawasan yang pada PRU12 dulu dalam katogeri " hitam " kini sudah putih, leh masuk dan leh beri ceramah, sambutan anak muda amat menggalakkan. Bacaan graf PR untuk parlimen sudah ke 51%, diharapkan sehari dua lagi bacaan graf ini akan meningkat, seterusnya memberikan keyakinan untuk menang.

1 comment:

  1. Angan2 la kau yop....kau ingt kita org ni budak tadika ke?...pemimpin kau ni klu memerintah, confirm malayia ni telingkup yop...

    ReplyDelete


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA