Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Monday, January 28, 2013

PEMIMPIN UMNO MEMANG DARI GOLONGAN " TIDAK BIJAK "

Ungkapan Mahathir yang kini ahli dan pemimpin UMNO adalah dari kalangan mereka yang " kurang cerdik " nyata dan tetap sekali. Kita boleh perhatikan kenyataan seorang timbalan menteri kaitan dengan idea dari PR untuk memberikan pendidikan percuma. Catatan ini di petik dari Bernama. ( akhbar rasmi kerajaan )
 
 
Tanggungjawab jika guna nama 1Malaysia, kata Razali




















 
Semua badan bukan kerajaan (NGO) yang menggunakan istilah 1Malaysia perlu bertanggungjawab, mempunyai kemahiran dan fakta jelas berkenaan sesuatu isu yang dibangkitkan supaya tidak menjejaskan imej kerajaan.

Pengerusi Biro Institut Pengajian Tinggi Umno, Datuk Razali Ibrahim menegaskan kegagalan NGO terbabit mengetengahkan fakta yang betul akan mengundang salah faham dalam kalangan rakyat.

"Pemimpin badan NGO kena jawab persoalan yang timbul kerana rakyat memerlukan jawapan," katanya ketika berucap pada Majlis Pelancaran Gotong-royong Perdana dan Pelancaran Siswa4U Parlimen Muar di Parit Raja, Jalan Temenggung Ahmad, di Muar hari ini.

Razali yang juga Timbalan Menteri Belia dan Sukan merujuk kejadian membabitkan Bawani KS, pelajar jurusan undang-undang Universiti Utara Malaysia (UUM) dan Presiden Suara Wanita 1Malaysia Sharifah Zohra Jabeen semasa Forum "Seiringkah Mahasiswa dan Politik?" yang berlangsung di UUM 8 Dis lalu.

Mengenai hujah Bawani pelaksanaan pendidikan percuma hanya memerlukan RM10 bilion, Razali berkata kenyataan itu tidak tepat kerana didasar kepada jumlah pelajar yang memohon atau mendapat pinjaman daripada kerajaan.  

"Apabila kita putuskan hendak beri pendidikan percuma, kita kena beri kepada semua sedangkan lebih ramai lagi pelajar yang belajar atas pembiayaan sendiri," katanya menambah jumlah perbelanjaan sebenar adalah jauh lebih besar jika cadangan itu dilaksana.

Beliau juga mahu Bawani mempertimbangkan fakta Argentina mampu memberi pendidikan percuma kerana jumlah pelajarnya hanya 200,000 sedangkan di malaysia ada lebih sejuta orang.

Persoalannya apakah Agentina lebih kecil dari Malaysia, dan apakah penduduknya pula amat sedikit sekali, dan adakah kita masih ingat bahawa Argentina di Amerika Selatan biasa menjuarai piala dunia bola sepak dan ramai kalangan pemainnya pula bertaraf dunia - itu dari sudut bolasepak. Kenapa cetek sekali ilmu yang ada pada Tim. mengeri ini?

- Bernama
 Ini pula jawapan dari peminat Malaysia kini.

 Ibn Abd Halim · Pengulas Tertinggi

Razali Ibrahim jangan nak kelentong. Google saja dah dapat jawapan. Jumlah penduduk Argentina 40,913,584 orang. Jumlah penuntut pengajian tinggi 2,202,000 orang. Pun begitu masih dapat memberi pendidikan percuma kepada rakyatnya
 

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA