Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Thursday, December 13, 2012

UMNO YG KU SAYANGI KINI PERASUAH

 Gerai Bunga Tanjung, satu kisah yang cukup strategik dan ianya mengiorkan sesiapa yang mendengarnya dan kadang kala tak sangka cerita sabagini boleh terkeluar dari mulat para " veteran " dan orang lama, dan mungkin mereka juga peminat dan " pengampu " setia dengan UMNO, tapi kini mereka mula hilang keperayaan kepada UMNO. Icon " Dulu, kini & Selamanya " sudah mula terhakis.

"Baru-baru ini saya mencuri dengar dalam satu sembang di kedai kopi. Biasalah kedai kopi seumpama mini parlimen kerana ada juga input berguna yang perlu diambil kira. Setidak-tidaknya ada pandangan dari rakyat bawahan yang perlu diketengahkan.

Dari perbualan 6 orang warga emas (rasanya pesara kerajaan) berkisar isu semasa dan terus kepada politik Umno yang kebetulan berlangsungnya perhimpunan agung parti.

Dalam banyak butir perkara disebut saya tertarik kepada salah seorang dari mereka yang berkata sampai masanya Umno kena jadi pembangkang. Dengan kata yang lain Umno bukan lagi sebagai kerajaan seperti sekarang ini.

Wow..!! Tersentak juga hati dan tegukkan airku minum turut terhenti. Mendengar kalimah kata yang cukup bersahaja membawa tumpuan kepada suara-suara. Memang hebat puak-puak vateran ini..!!

Rata-rata mereka telah kesal apa yang terjadi. Mereka menyayangi parti (Umno) tetapi pemimpin mereka gagal membawa parti kepada yang lebih tinggi seperti masa yang lalu.

Jika dulu parti sebagai wadah perjuangan orang Melayu yang cukup disenangi tetapi sekarang banyak yang tak puas hati. Mengapa..? Sebab dalam parti sekarang lebih banyak orang yang berkepentingan diri sendiri berbanding nak meningkatkan orang Melayu sendiri.

Terserlah wajah masing-masing yang kecewa dengan gelagat pemimpin yang buat onar (kes rasuah dan penyelewengan) tetapi gagal mencuci imej masing-masing. Yang salah tidak didakwa sebaliknya terus diberi kepercayaan untuk memimpin parti. Ini yang mereka tak boleh terima.

Tak keterlaluan disebut oleh salah seorang dari mereka (yang jelas cukup sayang dengan Umno) ada baiknya Umno kena buat overhaul kena ganti yang rosak semua. Caranya, masuk bengkel dulu untuk 5 tahun, amacam..??"

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA