Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Saturday, November 10, 2012

UMNO - MAHA MAU PERGI HA HA HA HA 2 ( akhir )

Edisi 1 dan 2 telah mengemukakan beberapa isu yang membolehkan UMNO / BN tidak akan berada lagi di Putra Jaya selepas PRU 13 nanti. Antara isu yang di paparkan ialah Isu Agama, Isu PTPTN, Isu Gelombang Sabah, Isu Felda, Isu Warga Pendidik dan Penyelewengan Dana Awam. Untuk edisi kali ini cuma tinggal beberapa isu lagi yang akan di paparkan untuk perhatian, bacaan dan tindakan semua terhadap UMNO / BN.

UMNO / BN sudah terasa yang mereka tidak akan kembali semula selepas PRU13 nanti, apakah angka 13 ini menjadi realiti kepada satu kemusnahan? ianya terletak di tangan rakyat. Rakyat berhak menentukannya, rakyat sudah membaca, melihat sendiri, merasai keangguhan dan ketidak warasan kepimpinan masa kini. So jangan lupa pastikan UMNO / BN tidak lagi ke Putra Jaya selepas PRU13.
 
7. Automated Enforcement System (AES). Pelaksanaan sistem ini bukan sahaja menimbulkan kemarahan rakyat, malah turut tidak dipersetujui oleh ahli parlimen dan penyokong Umno-BN sendiri. Hal ini kerana, sistem ini lebih banyak menyusahkan rakyat berbanding tujuan asalnya yang dikatakan untuk mendidik pengguna jalan raya.


Sebagai contoh pada
9 NOV : NGO ‘Bantah AES’ mendesak Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Kong Cho Ha untuk membatalkan perlaksanaan Sistem Penguatkuasaaan Automatik (AES) dalam tempoh seminggu. Tunjuk rasa ini diadakan secara aman di Manjung depan pejabat Menteri Pengankutan itu sendiri.

4 negeri bawah pemerintahan PR - menangguhkan 
pemasangan dan penggunaan sistem ini.

Rakyat sedar usaha ini adalah satu usaha terdesak untuk mengisi kantung pemerintah dengan kroni-kroni mereka. Dalam hal ini, pelaksanaan AES dilihat sebagai satu usaha kerajaan memeras duit rakyat dengan cara yang lebih mudah dan tersusun – atas nama kesalahan lalu lintas. Dalam hal ini rakyat bakal terbeban dengan saman dan tiada cara lain untuk menghentikan kegilaan ini melainkan memenangkan PR dalam PRU13 nanti. Negara dah ada Polis, JPJ, tapi mengapa pihak kerajaan perlu melantik pihak swasta untuk tujuan tersebut? Apakah kepimpinan masih masih rakyat zaman ini masih " buta hati " dan menerima apa saja yang di longgokkan oleh kerajaan. Ini adalah satu kesilapan.

8. Penurunan harga kenderaan. salah satu pilihan kepada rakyat untuk memilik kereta, ia itu tunggu selepas PRU13 nanti. Pihak pembangkang ( PR ) sudah memilik satu resolusi bagaimana harga kenderaan boleh diturunkan, dan dengan penurunan tersebut sudah pasti rakyat akan menikmati keistemewaan tersebutl. Sudah pasti strategi ini akan menggugat kedudukan UMNO / BN. Isu ini terus menyelinap ke sanubari rakyat. UMNO / BN terseksa.

Ayat, “Kalau nak beli kereta, tunggu selepas pilihan raya umum ke-13.” Biasa didengar di mana-mana. Hal ini menunjukkan bahawa perkara ini bukanlah sesuatu yang kecil. Hal ini kerana, sudah diketauhi umum bahawa harga kereta di Malaysia amat mahal berbanding dengan nisbah pendapatan dan kos hidup. Umum juga mengetahui bahawa cukai yang dikenakan begitu mahal terhadap kereta import demi menyelamatkan kereta nasional yang mempunyai kepentingan kroni padanya.

Jadi, tawaran PR bahawa akan menurunkan harga kereta apabila memenangi PRU13 nanti sememangnya sesuatu yang ditunggu oleh rakyat.

9. Cukai barangan dan perkhidmatan (Good and Service Tax – GST). Dengan pelaksanaan GST ini, orang kampong memang tidak faham, apakah selama ini setiap barang yang dibeli perlu dibayar cukaik, tapi ada juga kalangan mereka yang ke KFC menikmati daging ayam tersebut tapi mereka tak perasan yang pada resip bayaran ada tertulis cukai perkhidmatan, tapi kini mereka sudah tahu, mereka mula tidak perdaya dengan kepimpinan UMNO. Tambahan pula kini rakyat sudah terasa nilai wang menjadi semakin kecil, dan rakyat pula terdesak untuk memenuhi keperluan asas yang semakin tinggi nilainya berbanding pendapatan.

Keperluan asas seperti tanah/rumah, kenderaan, kos pendidikan, kos makan minum dan kos perubatan semakin meningkat. Pada masa yang sama rakyat dilaungkan oleh pemimpin supaya berjimat cermat. Padahal rakyat dengan mata kepala sendiri melihat pemimipin negara dan konco-konconya hidup dalam suasana yang mewah.

Akhirnya, rakyat mula berfikir bahawa sesuatu perlu dilakukan untuk mengubah keadaan ini. Pemimpin cakap tidak serupa bikin. Rakyat bersusah payah membayar cukai tetapi pemimpin senang-senang sahaja membelanjakan dana awam tanpa mengambil kira kesusahan rakyat.

Pada masa yang sama mereka mula membandingkan, negeri-negeri yang diperintah oleh PR terutamanya Kelantan lebih telus dalam membelanjakan wang rakyat atau sekurang-kurangnya tidak membebankan dengan pelbagai cukai.

Kesimpulannya. Selain faktor di atas, banyak lagi kemungkinan yang bakal menamatkan riwayat Umno-BN. Senarai itu hanyalah sebahagian daripada senarai panjang kesilapan dan keangkuhan Umno-BN dalam melayan kehendak rakyat. Jika Umno-BN terus tidak berubah nescaya mereka akan rebah!

Namun, walaupun Umno-BN dilihat tertekan dengan pelbagai isu, tetapi perlu diingat, mereka masih menguasai media dan pelbagai agensi kerajaan. Pelbagai kemungkinan boleh berlaku terutama apabila PR tersilap strategi pada saat akhir menjelang pilihan raya.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA