Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Monday, October 1, 2012

NAJIB - ANWAR SUKA BERJANJI


Kini Rakyat telah pun mengetahui apa yang terkandung dalam bajet untuk 2013, apa yang penting setiap kali bajet ianya akan diulas oleh para ekonomi tajaan kerajaan, dan bajet itu mestilah yang terbaik antara yang terbaik. Walau pun subsidi gula akan turun 20sen, rakyat kata kerajaan sungguh prihatin. Rakyat tak faham jika subsidi di tarik apa yang pasti harga akan naik. Itu pun penganalis memaklumkan bajet " terbaik " Rakyat terus di perbodohkan.


"Royalti Kelantan, Sabah, Serawak malah sedikit Pahang yang juga terlibat dalam JDA itu mesti diberikan dan kita tidakan akan ada Jawatan kuasa khas, panel. Kita ambil alih Putrajaya terus pengagihan kekayaan 20%  dipindahkan" Anwar.

Apakah ini janji Anwar / Pakatan Rakyat atau pun janji-janji ini sudah 
termaktub dalam perjanjian asal semasa Tun Razak lagi?

Bagi Najib ini adalah janji-janji manis mereka Anwar / PKR. Tapi apakah Najib juga terlupa yang perjanjian asal kaitan dengan minyak ini dan dilakarkan zaman pemerintahan ayahnadanya Tun Abdul Razak atau Najib pula buat-buat lupa. Atau pun Najib sudah " durhaka " kepada ayahandanya sendiri, atau pun Najib adalah antara Melayu yang Mudah Lupa sebagaimana saranan Mahathir.

           Bagi rakyat yang inginkan penambah baikan pembangunan sudah tentu Janji Anwar 20% itu akan di tuntut apabila Pakatan Rakyat benar-benar menguasai Putrajaya. Anwar / PKR sudah berjanji tapi kuasa untuk menetapi setiap janji belum ada - kerana masih belum ke Putra Jaya, rakyat berdoa untuk PR ke Putra Jaya dan menetapai serta mengkota setiap janji. Jika ada yang tidak percaya dan menyatakan itu janji politik ke atau  janji taqiyah ke, yang penting itu sahaja cara untuk dapatkan Royalti minyak kerana UMNO yang diketuai anak yang tidak menunaikan janji ayahnya bukan sahaja tidak mahu berjanji dalam isu Royalti bahkan pula menafi janji-janji arwah ayah Perdana Menteri hari ini.

Itu royaliti, bagaimana pula dengan janji-janji kaitan dengan harga kereta, pinjaman PTPTN, harga minyak, apakah benar Anwar dan rakan-rakan dalam PR mampu untuk mengadakan dan memansuhkan semuanya itu? Mungkin benar, kerana selepas ini ketirisan di tidakan, rakan dan anak beranak serta bini tidak ada lagi " peruntukan  " khas untuk mereka.

Rakyat memang mengharapkan satu perubahan, kerana sudah hampir 60 tahun corak dan daya kepimpinan sama cuma yang bertukar ialah pemimpin, pemimpin pula dari gaya sederhana menjadi hidup yang cuku mewah, lihat  sahaja laporan hari ini - perkahwinan anak KM Melaka pecah rekod kehadarian seramai hampir 140k orang. Mana dia dapat duit.

Berbalik kepada JANJI-JANJI PR - ANWAR,

Jika - Putraja dikuasai maka 20% kekayaan hasil bumi akan dipindah kepada kerajaan negeri akan di tuntut, kegagalan untuk menunaikan janji-janji tersebut mungkin " memaksa " mereka yang telah memberikan kepercayaan mengambil tindakan semula seperti bagaimana " kita " berani mengadu nasib untuk tidak memilih UMMO kini. Usia pemerintahan bukan jadi ukuran malahan ianya lagi muda kerana PR baru setahun jagong tidaklah sesusah UMNO yang sudah berakar umbi lagi mampu dibuang - Buang tetap buang.

Untuk itu sebagai satu ujian, tidak keterlaluan jika rakyat memberikan peluang kepada PR menerajui kepimpinan di PRU13 nanti. Rakyat perlu memberi kepercayaan kepada Anwar dan Pakatan Rakyat untuk menunaikan janji mereka terutama " Persefahaman Dlm. Buku Jingga ". Jangan takut dan jangan bimbang, jika Pakatan Rakyat juga menjadi Kerajaan zalim dan bersikap seperti UMNO hari ini, ketika itu kita semua bersatu kembali dan jatuhkan Anwar dan Pakatan Rakyat.

Sama-samalah kita berdoa moga-moga Pakatan Rakyat menjadi Kerajaan selepas PRU 13 ini dan berjaya menunaikan janji-janjinya dan ketika bagaimanakah agaknya  wajah-wajah kepimpinan UMNO Najib mau pun Mahathir - apakah beliau akan lari ke luar negera , serta kuncu-kuncunya selepas segala janji ditunaikan Pakatan Rakyat dan ketika itu juga 20% kekayaan hasil bumi diberikan kepada kerajaan negeri masing-masing. Insyaallah dan sama-sama kita semua berdoa.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA