Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Saturday, September 15, 2012

NOH TIPU MOA DI BONGKAR


Melihat kepada laporan daripada Dato' Fauziah, Bahagian Perolehan Kerajaan MOF dan laporan yang kami telah kemukakan kepada Tuan.. Terima kasih diucapkan kerana mengambil tindakan berhubung laporan tersebut.

Untuk pengetahuan Tuan, sejak Noh Omar menjadi Menteri Pertanian banyak berlaku penyalahgunaan kuasa. Pemberian beras ST15 juga diselewengkan menyebabkan beras ini tidak ada di pasaran. 5,000kg kuota menteri diselewengkan. Hanya beberapa pengilang kroni dia yang diberi. Beras ini kemudian diupgrade oleh pengilang-pengilang ini. Mereka dan Noh Omar mendapat keuntungan berjuta-juta ringgit.


Banyak lagi penyelewengan yang berlaku di MOA, termasuklah tender baja yang bernilai beratus juta yang diagihkan kepada kroni-kroni beliau sahaja. Begitu jugalah dengan isu sarang burung walit. Syarat penggunaan RFID sebenarnya ditetapkan oleh Noh Omar sendiri, bukan seperti dakwaan beliau menyatakan syarat ini telah ditetapkan oleh Kerajaan Cina (rujuk akhbar Harian Metro betraikh 19 Julai 2012, dibawah tajuk “China tetap tiga syarat eksport sarang burung walet).

Noh ada syarikat yang akan membekalkan RFID ini. Dia akan buat duit lagi disini. Dia kata Kerajaan Cina yang tetapkan untuk menghalalkan kerja menyamun beliau. (sila lihat lampiran disertakan)

Sebelum ini berlaku juga kepada penggunaan kotak insulasi. Noh Omar telah menetapkan 3 syarikat kroninya untuk membekalkan kotak-kotak ini dengan harga yang agak tinggi. Ini menyebabkan pengimport ikan telah enggan menggunakannya sampai hari ini.

RESAH GELISAH WARGA MOA
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur
Oleh Resah Gelisah

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA