Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Friday, September 14, 2012

TAJUDDIN - ENGKAR ARAHAN PENGERUSI MESYUARAT


 Kg. Gajah, Perhimpunan Agung UMNO Pasir Salak pada 2 September 2012 yang lalu telah meninggalkan kemelut kepimpinan, kemelut ini dirakam di FB - Nasaruddin bin Othman. Apakah beliau sungguh kecewa dengan tindakan dan tutur kata dari KB ( Ketua Bahagian ) semasa sesi penggulungan yang sudah cupoi ( suntuk ) masa fardhu asar. Beliau sungguh kecewa dengan pandangan sinis KB terhadap Pengerusi mesyuarat yang mencadangkan " berehat " untuk fardhu Asar.

Pengerusi Mesyuarat sudah menjalankan tugas sebagai seorang Mukimin, sudah mengingatkan para muslimin dan muslimat terutama kepada KB dan anggota jawatankuasa bahagian yang ( mungkin perwakilan sudah menunaikan asar ) sudah berbuat demikian. Persoalan mengapakah agaknya KB terasa hati dengan pemohonan pengerusi tetap dalam hal ini?




YB Datuk Tajuddin - raut wajahnya memang sentiasa serius tapi 
" hatinya baik dan orangnya permurah "


di bawah di salin semula dialog dalam FB kaitan dengan peristiwa tersebut.


Nasaruddin Othman
September 8 at 11:53pm via mobile ·
Hanya kerana mengingatkan waktu solat maghrib hampir tamat ketika ucapan pergulungan oleh ketua umno bahagian, Tim pengerusi tetap dimarahi dan disindir dengan kasar oleh ketua umno bahagian, kalau seperti inilah sikap ketua umno bhg yg angkuh dan sombong, aku tidak akan terkejut apabila semakin ramai org melayu meninggalkan UMNO..I think, KB must read back the constitution and procedure of the conference as well as to understand the power of the chairman of the conference so that is not considered foolish by many people, kalaulah aku jd pengerusi tetap ketika itu, akan aku halau aje dia keluar dewan!

Nasa..mike bertanding g2 pakai duit boleh ler ckp..dan satu lg dulu tembelang mike lum pecah skrg satu semenanjung dah tau...dan bab cawangan teman tak ada masalah pun mesyuarat cawangan baru ni..dulu sekali jer tak leh mesyuarat ..itu pun sabotaj org mcm mike yg ada dlm cawangan teman...
D dalam peraturan persidangan agung UMNO yang paling berkuasa pada hari mesyuarat agung adalah Pengerusi Tetap . ..kerana itu kebiasaannya tempat duduk Pengerusi Tetap d tinggikan sedikit dari barisan kepimpinan bhg. Jika ada ssiapa dari perwakilan termasuk Ket Bhg mmbuat perlakuan kurang_sopan Pengerusi Tetap Persidangan berhak mnggunakan kuasa mutlak beliau untuk mngeluarkan prwakilan itu dari dewan prsidangan.
ketua bahagian x boleh ditegur, kalau tegur melenting laa..
X boleh ditegur, next time jgn pilih dia lagi sbg ketua bahagian.. Gantikan dgn org lain yg blh ditegur :)
Timer kasih NO..Cuma rasanya waktu skrg kurang sesuai isu2 mcm ni dibicarakan secara terbuka..tgk je la komen2 diatas habis semua aib dibuka...yg patut disimpan pn habis dibongkar..Jd dr terjadinya mudharat yg lebih besar elok la ditamatkan shja..supaya musuh tak tikam kita dgn senjata kita sendiri..wallahualam :)
spt kata dato tajuddin dalam tagline ketika dia bertanding majlis tertinggi umno malaysia (berani bersuara demi perjuangan), deme yg x reti ni aje yg kecoh lebih! najib kena bantai beradab pun rileks je, setengah org politik yg cerodek, mmg suka kena bantai..publisiti percuma! hehe
mana punya ketua Bahagian tuh.... ikut lah rasmi padi... makin berisi makin merunduk.... namun kemaafan itu masih terbuka.... sebenarnya lihat dahulu masalahnya... kalau tak buat perancangan yang baik maalah le jugak... jadi sama sama lah kita berfikir dengan matang.... selamat beramal...

Kalau gitu macam mana nak tegakkan negara dengan Islam sebagai pegangannya?

1 comment:


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA