Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Friday, August 3, 2012

RASIS ANTARA DAP DAN UMNO - SIAP UNGGUL

Percakaran kaitan dengan isu siapa RASIS antara UMNO dengan DAP memang tidak ada penghujungnnya, RASIS atau dalam bahasa mudahnya BERKEPETINGAN UNTUK SESUATU KAUM, amat mudah di mainkan seperti di negar kita yang masyarakat terdiri dalam pelbagai kaum, tambahan pula majoriti kalangan kaumnya hanya dalam nisbah yang cukup keci. Kini Malaysia dengan population hampir 28juta nya, dinya dihujuni oleh Melayu, Cina, India ( ramai di semenanjung ) sebaliknya berbagai jenis suku kaum pula terdapat di Malaysia Timur. Tapi yang paling " bercakarnya " ialah antara Cina dan Melayu. Populatsi kedua-duanya hampir sama.

Setiap kali menjelangnya PRU, isu ini mesti timbul. Sejak tahun 1969, selepas PRU tahun ini DAP berjaya mengatasi jumlah kerusi di Selangor, dan " kebaculan " mulut MB mmSelangor ketika itu YAB Harus Idris, telah menyebabkan ahli-ahli DAP mengadap beliau inginkan pengesahan kaitan dengan kenyaatan beliau tapi kehadarian mereka di salah ertikan oleh " penjuang & pengikut " Dato Harun sendiri. Lihat catatat FB di bawah.

Sebelum PRU 1969 Dato Harun buat kenyataan sesiapa yang menang boleh jadi MB Selangor dalam PRU itu DAP lebih satu kerusi, maka beberapa orang pemimpin DAP termasuk Lim Kit Siang dan Lee Lam Thye pergi ke rumah Datuk Harun untuk mendapatkan penjelasan benar atau tidak DAP boleh jadi MB dan ketika inilah orang2 Datuk Harun buat provokasi sehingga berlakunya 13 Mei. umno dan perikatan tidak mahu DAP memerintah selangor, adalah mustahil DAP nak buat kacau kerana DAP dah menang. Yang kedua 13 Mei juga adalah cara Dr.M hendak jatuhkan Tunku waktu itu, kesimpulannya 13 Mei adalah dicetuskan oleh Datuk Harun dan Dr.M. Lee Lam Thye tiada dalam DAP dan masih hidup boleh tanya dia apa yang sebenarnya berlaku waktu itu. Kebanyakkan tentera yang bertugas waktu itu adalah dari Sarawak. Berlaku adillah,jangan kerana bencikan DAP maka kita tidak melihat apa sebenarnya yang berlaku waktu itu, teman ada saksi masih hidup dah berusia 70 tahun, orang tua ini ada di 

Berbalik kepada isu Benarkah DAP itu RASIS? sudah tentu akhbar perdana terutama Utusan Malaysia memainkan peranan untuk pembacaan " tortok " UMNO sentiasa tidak mau membuka otak untuk berfikir apakah benar tulisan akhbar berkenaan. Kita lihat pada tahun ini 29 Januari 2012, akhbar ini telah gagal dalam samanya terhadap Lim Guan Eng, KM Pulau Pinang. Pertuduhan memfitnah LGE sebagai Ketua menteri Pulau pinang sebagai anti-Islam dan anti-Melayu.

Antara pertuduhannya:

- kerajaan DAP Pulau Pinang menindas orang Melayu
- membatal dan menghalang perarakan Maulidul Rasul
-Peniaga Melayu di larang berniaga di Komtar khusus pada Bulan Ramdhan
-meroboh gerai hak orang Melayu
-sumber haram untuk warga emas rm100 seorang
-meroboh perkampongan Melayu di Pokok Asam, Kg.  Genting dan Balik Pulau
-mengusir penduduk India dari Kg. Buah Pala

akhirnya Kerajaan DAP menang fitnah tersebut. 

Apa pula pengkhianatan dari UMNO untuk Melayu?

Dari meja Petronas, kita boleh lihat bagaimana angkuh dan sombongnya UMNO kepada orang-orang Kelantan yang majoritinya Melayu, sudah sah dan nyata setiap negeri yang ada hasil petrol akan menikmati peratus keuntungan tapi bagaimana dengan Kelantan?

Sah Kepimpinan UMNO dari kalangan orang Melayu Asli, tapi mereka juga sanggup untuk tidak menyediakan peruntukan untuk sekolah agama rakyat.

Zaman Mahathir, bagaimana UMNO berusaha dan akhirnya berjaya untuk memenimakan kuasa istana dan mereka juga adalah juara dalam hal-hal tertentu kaitan dengan perlantikan MB di negeri-negeri seperti Terengganu.

Peruntukan 52billion yang dipersetujui oleh kerajaan untuk pembangunan PPRT kini hanya tinggal 2bilioon sedang orang Melayu masih di takuk lama, siapa pelahab wang tersebut.?

Dari sudut pembelajaran bagaimana UMNO sanggup menidakkan kemampunan penggunaan Bahasa Melayu sendiri dalam pembelajaran Sains & Matematik, dengan tertubuhnya PPSMI.

Pengkhianat sabagaini di  teruskan dengan keghirahan  menjaga kroni, sahabat dan keluarga. lihat bagaimana IPP di selenggarankan, bagaimana KFZ, bagai NFC, bagaimana mereka " menipu " orang Felda dengn FGV.

Penyelewengan dan " Menganaktirikan " bangsa ini jelas dengan laporan dari pihak Ketua Audit di mana jabatan-jabatan keajaan telah terlebih  belanja sejumlah RM3.7 bilillion. banyak lagi penindasan yang akan di bongkarkan dari masa ke masa, hanyak masa dan keadaan yang menentukan.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA