Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Tuesday, August 28, 2012

APAKAH MEREKA KREATIF?


Kg. Gajah 28 Ogos, kali ini biarlah kita rehatkan pemikiran yang sentiasa di " gelumangkan " dengan isu-isu politik, UMNO sebagai parti dominan sentiasa dijadikan landasan untuk kritikan, pembangkang pula sentiasa mencari peluang untuk terus di terima oleh rakyat. PRU13 di jadikan indikator untuk tujuan tersebut. 

Kali ini GM mengambil kesempatan untuk merehatkan otak dari dunia politik. Fikir-fikirkan lah isu bahasa yang di kemukakan samada sesuai dan ketepatan dalam penggunaanya.

Di paparkan beberapa nama kampong dan nama jalan serta nama-nama yang lain yang boleh kita renongkan bersama, sama ada dari segi penggunaan bahasa, kesesuaiannya atau pun ianya adakah kebetulan sahaja. Atau dapatkah kita katakan orang zaman lampau bagitu kreatif dalam penggunaan bahasa.

( gambar-gambar ini di kutip dari berbagai-bagai sumber )


  Apakah UMNO sendiri beria-ia memperjuangkan bahasanya?

























Haa yang kat bawah ni bukan kat Malaysia tapi di oversea...







Sebenarnya ada banyak lagi nama kampung dan tempat pelik kat Malaysia ni. Ini menunjukkan orang dulu-dulu memang kreatif. Nyatakan nama-nama yang unik di sekitar tempat anda, Jom Kita kongsi bersama.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA