Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Wednesday, July 4, 2012

HUDUD - UMNO DI TENTANG RAKAN SENDIRI

Hudud kini berkemundang hebat, ADUN BN ( Kemeleh ) Johor Datuk Ayub  ( gambar ) mencadangkan agar Hukum Hudud di laksanakan di Malaysia, tapi bukan Hudud seperti yang di tawarkan oleh PAS. Hanya satu persoalan, apakah PAS pula ada Alquran selain yang yang ada masa kini dan apakah UMNO pula merujuk kepada Alquran yang terkini dalam kesediaan mereka untuk melaksanakan hukum tersebut?
Tapi yang  peliknya rakan-rakan dalam UMNO masih belum memberikan respon dalam hal ini.
ini kenyataan Tun di tahun 1994 - apakah ianya masih releven?

 Bagi PAS, memang cadangan dari Johor ini sebagai kata pepatah " pucuk di cita tapi ulam yang mendatang " dengan rendah diri Murshidul Am PAS Datuk Nik Aziz memang amat mengharapkan UMNO dapat melaksanakan undang-undang Islam ini, tak kiralah Hudud cara mana yang nak di bawah. Kerana hukum Hudud yang ada dalam Alquran itu yang di rujuk oleh PAS dari dulu hingga kini.

 Yang memohon dan mencadangkan adalah seorang ahli Dewan Undangan negeri tapi "big bos " sudah pun buat penilaian yang cadangan itu tidak masuk akal dan ianya sukar untuk dilaksanakan kerana relaiti keseimbangan penduduk di negara ini kesimpulannya " Kesilapan Allah " dalam melahirkan umat manusia yang pelbagai di muka bumi ini khusus untuk Malaysia. NAJIB. Tapi bagi pelakon sex Chua Soil Lek pula, beranggapan Malaysia tidak akan di kunjungi oleh pelabur dan negara juga akan menghadapi zaman kemusnahannya. Tak apa le sebab dia orang kafior

DAP mungkin berpandang jauh dalam isu keagamaan, mereka tidak akan menentang HUDUD serta sentiasa patuh kepada ajaran Islam, serta akan terus patuh dengan pelembagaan  negara yang meletakkan Islam sebagai Agama RAsmi. Inilah lebihnya apabila kaum lain bersahabat dengan PR ( khususnya PAS ) kerana kepimpinan PAS sering dan sentiasa memberi penerangan kaitan dengan agama tapi tidak di UMNO, UMNO terus menakutkan rakan kongsi mereka dengan Islam.


Dapatan dari Fathul Bari ( Ulama Muda - gambar  ) memang tepat, kerana di Malaysia yang bekuasa ialah UMNO / BN dan Malaysia pula meletakkan Islam sebagai Agama. Rasmi. Jadi tidak ada apa-apa masalah bagi kerajaan untuk melaksanakan hukum ini, cuma apakah selama hampir 60 tahun memerintah UMNO gagal meyakinkan kalangan rakan dalam BN. Kegagalan ini memang sepatutnya memalukan. Tidak ada jalan lain selain dari menukarkan dengan pemeringtahan yang baru.

Cadangan dari ADUN Kemeleh ini dapat sokongan kuat dari Nik Aziz tapi di tentang oleh Presiden MCA " beliau hilang akal " dan EXCO Agama Johor juga merasa " sinis " dengan cadangan itu. Nampaknya cadangan ini akan terhenti sebagai cadangan sahaja.

Apa yang sebenarnya ialah pemahaman tidak disampaikan oleh pihak pemerintah kepada rakyat, kita boleh lihat bagaimana Masyarakat Cina Kelantan dapat menerima hukum ini, tapi kenapa Prisiden MCA tidak, dan ada kalangan mereka juga mengugut untuk tidak bersama-sama dalam gagasan BN jika HUDUD di laksanakan nanti.

Ini satu ugutan, tapi biarkanlah MCA meninggalkan BN, dan dia nak pergi mana kerana PR sedia melaksanakan Hudud.

Patutlah Najib tak berminat dengan HUDUD, kerana beliau sudah menyertai kumpulan K-pop.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA