Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Tuesday, July 17, 2012

GUILIN 2


Guilin - Cina adalah kawasan yang diliputi dengan gunung ganang, boleh di katakan masyarakat di sini tinggal di lembah atau lereng-lereng antara gunung ganang tersebut. Tapi dengan " lanskap " demikian dan dengan kehendakNya masyarakat di sini menjadikan ianya punca " pendapatan " melalui pelancungan.

Selepas rombongan menikmati keindahan sepanjang Sungai Li Cruise, kini rombongan di bawa pula di Crown Cave - melihat sendiri keindahan dalam gua.


Jarak dari pintu masuk ke pintu keluar di anggarkan sejauh 1.5km, perjalanan yang agak licin setiap individu perlu sentiasa perhati-hati. Mendatara, mendaki dan menurun adalah perkara biasa. Kita boleh lihat sendiri kejadian " stalagmites, stalactites "


Keajiban kejadian dalam gua ini, hanya dengan kuasaNYA " stalagmites, stalactites " di jadikan dan ianya sungguh menakjubkan. Dalam gambar di atas sudah tentu bagi masyarakat yang masih tidak mempercayaai keujudan Allah menjadikan tempat sabagini sebagai satu keajaiban yang luar biasa.


Sepanjang 1.5km seluruh perjalanan di sinar dengan cahaya lampu untuk memudahkan pengunjung, dan dengan daya kreatif mereka, ada juga antara " stalagmites, stalactites " itu di pancarkan dengan cahaya dan ianya kelihatan lebih menarik lagi. Mengikut pemandu pelancung yang memandu rombongan pembinaan untuk menyediakan lampu-lampu ini mengambil masa hampir 5 tahun 10 tahun yang lalu.


" stalagmites, stalactites " ini seperti air terjun







Penulis juga merakamkan gambar di satu sudut yang berlatar belakang " stalagmites, stalactites " berwarna hijau

Pada keseluruhannya, Crown Cave ini dapat menunjukkan bagaimana kebesaran dan keesaan Allah dalam mencipta dunia ini. Tapi mengapa masih ada kalangan umat manusia yang masih ingkar dengan suruhanNya? Fikir-fikirkan lah.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA