Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Wednesday, June 20, 2012

PARLIMEN DAH BUBAR - HOREY, HOREY...

 Kg. Gajah 19 Jun, hanya satu persoalan yang dapat di ajukan kepada pihak tertentu, apakah sudah dibubarkan parlimen? atau apakah pihak tertentu yang berkuasa di Perak Tengah ( Kg. Gajah ) menjalankan tugas dengan dasar " pilih bulu " Di mana JKR, di mana MDPT ( Majlis Daerah Perak Tengah, di mana perginya pegawai di Pejabat Dareah. Di mana mereka semua? Apakah mereka bertugas hanya untuk parti pembangkang, apakah mereka juga sudah menubuhkan cawangan UMNO di setiap pejabat tersebut? Rakyat terus tertanya-tanya.




Gambar - Sdr. Azwan, YB Tajuddin, 
Sr. Abdullah Fauzi ( ahli majlis ) & YB Zainol ( Dun Sg. Manik )

Kenapa mereka tidak menggunakan kuasa seperti mana mereka - khusus YB Tajuddin mengarahkan menurunkan bendera PKR di sekitara Pulau Juar tempoh hari. Pegawai JKR Kg. Gajah dengan sombong dan bongkak menurunkannya,  atau apakah Sdr. Abdullah Fauzi ( juga di sebut-sebut bakal calun BN  untuk DUN Kg. Gajah ) juga seakan-akan bersetuju dengan keadaan bagitu? Allah sahaja yang mengetahuinya.

Gambar di bawah menceritakan keadaannya.


Gambar 1 - sepanjang jalan ke Teluk Intan.


Gambar 2 - jambatan di Kampong Selat Pulau


Gambar 3 - juga sepanjang Jambatan Dato Sagor


 Walaubagaiman pun kekangan yang di hadapi oleh Parti lawan tapi semangat juang mereka tidak pernah luntur, ada kalangan pihak dari UMNO mengunggut agar tidak perlu ada lain bendera parti lawan, hanya bendera UMNO dan BN sahaja yang berhak untuk di kibarkan. Atas dasar " kawasan kamu hak kamu dan kawasan aku hak aku " petugas dari PAS & PKR tidak mengindahkan ugutan mereka, malahan ada tempat / kampong yang tidak kelihatan bendera UMNO / BN. 

Lihat gambar di bawah.


 Ada juga antara kampong yang masih " berpegang " teguh dengan parti PAS, 
parti asal mereka, walaupun penduduk kampong tersebut sentiasa tertekan 
dengan kehendak pemimpin tapi mereka amat kuat dengan pendirian 
dan PAS masih menjadi pilihan.


Pacakan bendera PAS ini gagah di beberapa buah kampong, 
kejayaan mereka memacak bendera adalah atas kerelaan sendiri, 
serta dengan " pertengkaran " dengan pihak-pihak yang berpegang teguh dengan UMNO / BN.

Semua rakyat maklum suasana PRU atau PRK bermula selepas pembubaran parlimen atau pengesahan adanya kematian dari kalangan Wakil Rakyat, dan kibaran bendera hanya boleh pada ketika itu. Tapi kita masih ingat satu ketika dulu, Mahathir juga pernah menyatakan " biar sampai reput bendera PAS " dah rebut baru kita akan istiharkan PRU. Tapi kini sudah terbalik, bendera UMNO / BN pula yang di pasang sebelum tarikhnhya. Apakah UMNO / BN sudah mereasi akan kekalahan untuk mereka di PRU13 ini 

UMNO / BN serta kepimpinannya samada dari peringkat cawangan ke MKT memangnya mudah lupa. Mereka jadikan perlembagaan negera hak mereka sendiri. Mereka berjaya menggunakan jentera kerajaan. mereka juga boleh menidakkan perlembagaan. Mereka juga boleh menggunakan khidmat kakitangan kerajaan untuk kepentingan.


Apa yang pasti, PR amat perlu berusaha menyekat kehendak mereka.
Pastikan PJ jadi milik PR di PRU13 ini. Insyaallah.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA