Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Sunday, April 22, 2012

MAHFUZ - SPR & JPN

Kali ini cuba kita perhatikan pula bagaimana dan siapakan dari kalangan agensi kerajaan yang memainkan peranan untuk memastikan kesinambungan kepimpinan UMNO selepas PRU13 nanti.?

Apabila dikaitkan dengan isu pilihanraya sudah tentu ianya melibatkan daftar pemilih dan apabila disebut daftar pemilih sudah tentu ialah melibatkan Jabatan Pendaftaran Negara. Kerana hanya JPN yang berhak untuk mengeluarkan kad pengenalan. Lain-lain agensi tidak ada hak. Dan jabatan ini pula berhubung terus dengan Kementerian Dalam Negeri. Tapi tanpa penglibatan SPR - Suruhanjaya Pilihanrayaa, JPN tidak mampu untuk memperok perandakan urusan pilihanraya. Kesimpulannya kedua-dua agensi ini JPN + SPR akan memenangkan UMNO di setiap  pilihanraya, sama PRK ( pilihanraya kecil ) atau PRU ( pilihanraya umum ).

Tapi kini kenapa Malaysia yang sudah 12 kali mengadakan pilihanraya umum dan entah berapa ratus kali pilihanraya kecil, menjadi "  riuh rendah " kaitan dengan daftar pemilih? apakah SPR kini sudah " dibeli " oleh pihak tertentu untuk tujuan kemenangan? Apakah dan bagaimana kedua-dua agensi ini berperanan untuk memunupulasi daftar pemilih?


NONE  

" Sekali pun mendapat banyak aduan berhubung daftar pemilih, Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof berkata, Malaysia mempunyai daftar pemilih paling bersih di dunia. Dalam wawancara yang disiarkan Sin Chew semalam, Abdul Aziz berulang kali menegaskan bahawa daftar pemilih sekarang bersih dan tiada negara lain dalam dunia lebih bersih daripada Malaysia "

 


Apa itu " task force, apakah perananan, kenapa ianya dikaitkan dengan kepimpinan di JPN dan SPR juga Majlis keselamtan Dalam Negara serta apakah beliau ( Mahfuz ) sedia menerima risiko tudahan tersebut? Tidakkah ianya akan menggugat kedudukan beliau sendiri?

" task force " ini ialah satu kumpulan yang sedang berusaha untuk meramaikan pemilih untuk mengundi pada PRU13 nanti. Usaha " task force " ini murni kerana memastikan semua rakyat yang yang berusia 21 tahun keatas perlu mendaftarkan diri sebagai pemilih, tapi apa yang di pertikaikan ialah " task force " ini bertugas dalam misi untuk memberikan taraf kerakyatan kepada warga asing, dengan pendaftaran itu nanti, memastikan mereka boleh mengudin.

1. DATUK OSMAN RAZAK -Ketua, Penasihat Khas Perdana Menteri
2. DATUK MOHAMED THAJUDEEN ABD WAHAB - Setiausaha MKN 
3. DATUK WAN AHMAD WAN OMAR - Timbalan Pengerusi SPR
4. DATUK JARIAH - Ketua Pengarah Pendaftaran Negara
5. NIK NORASHIKIN NIK MANSUR - Kakitangan Jabatan Pendaftaran Negara
6. RASHID BASIRON - Kakitangan Jabatan Pendaftaran Negara
7. SHAHRUL ANWAR AHMAD ZAHIDI - Kakitangan Jabatan Pendaftaran Negara

Gambar 3 dari 7 ahli " task force " tersebut

Bagi YB Mahfuz " Sebenarnya mereka ini lah pengkhianat negara, agama dan bangsa. Sebagai salah seorang penduduk negara bertuah ini rasa terhina dan tercabar menyelebungi jiwa dengan perbuatan dan tindak tanduk yang telah dilakukan oleh mereka-mereka ini " 

" Amat mendukacita dan mereka sudah tidak amanah dengn kerja, tidak bermaruah, sanggup menggadai dan menjual hemah diri untuk kepentingan orang lain " Sambong beliau.

Pendedahan ini patut memberikan satu  " pressure " kepada mereka yang terlibat dan jika benar-benar tidak berlaku  tindakan segera untuk pembersihan diri amat di alu-alukan, kerana dengan tohmahan itu ianya boleh mencalar dan memburukkan nama mereka sendiri. 

Mereka-mereka inilah kakitangan kerajaan yang tidak amanah dan tidak bermaruah, menjual dan menggadai maruah dan tidak mengamalkan kerja dengan berpandukan Perintah Am.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA