Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Saturday, February 18, 2012

FELCRA - PENEROKA TERHIBUR & TERPEDAYA


18 Feb. 2012, Kg. Gajah. Perhimpunan Rakyat yang melibatkan tetamu undangan VVVIP PM Dato Najib telah melibatkan satu fenoma perubahan " landskap " yang amat mengharukan dan ianya telah memberikan satu " anjakan paridigma " kepada masyarakat tempatan dan sudah tentu kepada mereka para peneroka Felcra itu sendiri.



album 1

Apa tidaknya, boleh dikatakan setiap jalan dan lorong yang menghala ke Felcra Changkat Lada telah dihias dengan bagitu rupa, dari utara, selatan, barat dan timur, keperluan ini juga mungkin disebabakan di Changkat Lada terletaknya Pejabat Timbalan Pengurus Besar Wilayah Seberang Perak, di sinilah juga ada satu projek yang dijadikan isu oleh anak-anak peneroka - Tapak Perumahan Generasi 2. Laluan-laluan tersebut di rentangan dengan bendera Malaysia serta benner dan bunting yang melambangkan kehebatan PM, dengan di dampingi oleh Menteri Luar Bandar, Menteri Besar Perak dan sudah tentu Ahli Parlimen Pasir Salak itu sendiri.






Album 2

Pemidang-pemidang seperti di atas, terutama yang diatas di letakkan di setiap penjuru dan persimpangan jalan, kalau dikirakan belanjanya sudah tentu ianya menelan belanja yang cukup tinggi, tapi apa yang dapat di perkatakan kerana ianya adalah sambutan untuk PM dan warga Felcra dari seluruh negara - termasuk Sabah dan Sarawak.




Album 3

Khemah - khemah ini cukup luas dan jika ianya kosong ( tanpa meja ) mungkin ianya boleh memuatkan hampir 1000 orang. Setiap khemah di permudahkan dengan persiapan yang sepatutnya dengan lampu neon dan skrin tv litar dan " flywood " untuk pelapik tanah, kerana kawasan ini baru di bubuh pasir. Ada 3 jenis khemah sedemikian serta beberapa khemah lagi untuk tujuan jamuan dan alhamdulillah penganjur juda tidak lupa dengan khemah untuk menunaikan solat.

Pada malam 17 Feb. Dato M. Daud Kilau sempat juga begelek dan bergolek untuk perhatian masyakarat di sini, selain beliau turut sama ialah Inteam, Ali Mamak dan Alyah. Kenapa perlu adanya persembahan seperti itu, apa kata kalau diundang Ustaz Azhar Idrus untuk makanan kerohaniah? Tapi mungkin kepimpinan UMNO, mereka lebih suka kalangan generasi muda di biarkan berhibur dari mengisi dan mempertingkat keimanan. Mungkin bagi mereka mati itu bukan urusan Tuhan.



Album 4

Seperti biasa ruang untuk peninga-peniaga kecil ada di sediakan dan pentas khas untuk berhibur juga tidak ketinggalan, pentas khas ini untuk mengcungkil bakat, dan pada mereka yang bermint untuk mendendangkan nyanyai secara " karoeke " di alu-alukan. Tak cukup dengan hiburan pentas, orang ramai juga dijemput untuk mengalunkan suara. Kemana UMNO nak bawa masyarakat muslim kini?



Album 6 Walau pun negara aman, walau pun kawasan Changkat Lada ini aman dan masyarakatnya hidup dalam kesejahteraan tapi apa bila ada acara yang melibatkan kepimpian pihak berkuasa perlu mengambil ketetapan untuk kawalan polis. 4 buah lori FRU disediakan untuk tujuan tersebut, selain dari itu RELA, PDRM serta pegawal Felcra itu sendiri bersiap sedia untuk menghadapi sebarang tindakan yang tidak diingini. Pada malam 17 Feb. masyarakat Changkat lada Khasnya dan masyarakat sekitar " berpesta " di kawasan ini, dan mereka " lupa " seketika perit maung penghidupan seorang peneroka, mereka bergembira, mereka di lalaikan.

Apakah masyarakat Felcra tahu berapa jumlah belanja yang di gunakan oleh pihak Ibu pejabat untuk tujuan ini? Mungkin tahu, kerana " mulut " orang bukan boleh ditutup, mungkin ada kalangan pegawai dari Felcra itu sendiri yang memecahkan cerita kaitan dengan kos perbelanjaan tersebut. Tapi mereka perlu mendiamkan diri dan membisu.


1 comment:

  1. Lain kali nak ambil gambar black metallic MB,suluh dengan spot light terlebih dahulu. Kesian dia,muka tak nampak, cuma nampak gigi sahaja.Cuba siasat Ts Tajuddin,anak beranak dia, saudara2 dia dan cronie2 dia, berapa ramai dapat tanah Felcra.Kerja dia nak tipu rakyat Perak aja.

    ReplyDelete


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA