Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Saturday, February 4, 2012

BAJET 2012 - KEPERLUAN RAKYAT MULA DINAIKAN





Bajet 2012 yang mempelihatkan tiadanya pembentangan " pendapatan " sebaliknya perbelanjaan yang melimpah ruah kini mula menampakkan apa cara kerajaan mendapat da menampong perbelanjaan yang dicadagkan. Perbelanjaan mengejudkan seperti Bantuan RM100 untuk setiap pelajar / murid, Rm200 untuk semua siswa di IPT dan BRIM RM500 untuk setiap keluarga berpendapatan bawah Rm3000 dan terakhir kini ialah SARA 1Malaysia





Sudah dijangkakan apa yang berlaku

Memang sepatutnya rakyat mula mencurigai apa yang akan di lakukan oleh UMNO / BN untuk cara mana mendaptkan sumber kewangan bagi mengatasi bajet 2012 yang diumumkan perbelanjaan tanpa pendapatan tersebut. Tiba-tiba kejutan pertama di lakukan, ledakan bom bermula dengan cukai insuran dinaikan.

Bank Negara Malaysia ( BNM ) telah memulakan pencarian sumber kewangan tersebut. Dengan berdasarkan ini adalah buat pertama kali selepas 30 tahun kadar tarif premium itu dinaikan, dan tarikh 16 Januari 2012 di jadikan tarikh kuatkuasa pelaksanaannya.

Motorsikal berkapasiti 110cc cuma penambahan 30sen sebulan ( maksima ) atau pun di naikan antara RM1 - RM3.50, juga pelaksanaannya cara beransur-ansur selama 4 tahun. Bagi kereta berkapasiti 1400cc kenaikan cuma pada kadar RM2.80sebulan tau pada kadar RM6-RM34 setahun.

Naik tetap naik, kecil pun tetap naik juga, yang pasti merana setiap kali harga barangan naik ialah kesengsaraan RAKYAT - ( RAKYAT DI DAHULUKAN ), dengan kenaikan itu cuba kita bayangkan berapa jumlah wang yang dapat dipungut dari rakyat ini, kalau dikaji-kaji besar nilainya tu, itu sudah pastilah rakyat yang menjadi mangsa untuk memastikan kerajaan sentiasa penoh kantongnya dan memudahkan mereka untuk berbelanja.

Sebagai rakyat yang sentiasa sensitif dengan kehendak kepimpinan dan mungkin juga ingin memberikan sedikit " keistemewaan " kepada pemimpin rakyat sedia untuk menerima kenaikan setiap barangan, apakah selepas insuran cukai jalan pula akan dinaikan, untuk tol pula macam mana, sudahlah tolnya bertaburan di sana sini.

Yang anehnya setiap kali mereka ( pemimpin ) memberikan ucapan, rakyat perlulah berjimat, tidak gelojoh dalam setiap perbelanjaan, sebaliknya mereka ( pemimpin ) lah yang gelojoh, keluar negara dengan wang rakyat, berbelanja dengan wang rakyat, belanja pula beribu-ribu, seperti di rasok syaitan.

" Itu lah kita sendiri yang degil, kan najib sebelum ini sudah ingatkan rakyat supaya berjimat cermat, tapi rakyat degil tak mahu dengar nasihat najib. lihat contoh jelas apabila dengar nasihat najib, rosmah isteri beliau, kerana berjimat cermatlah dapat beli cincin permata. jangan merungut salah kita sendiri.kita tak bijak menabung dari kecil lagi "

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA