Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Monday, January 16, 2012

PEGUAM NEGARA AKUR KEHENDAK SAIFUL




Pembebasan DSAI memang menyerlahkan lagi bagaimana " penganut " dan " pengampu " UMNO merasakan keputusan itu cukup tidak adil. Juga ramai kalangan kepimpinan baik mereka yang terlibat cara terus dengan kepimpinan keagamaan mau pun kepimpinan " sekurlar " terus memberikan kritikan kepada DSAI.

Bagaimana pihak Penguam Negara boleh mengambil alih tugas peguan Saiful dalam urusan untuk membuat rayuan terhadap keputusasn mahkamah? Sepatutnya, penguam yang mewakili Saiful yang perlu bertindak bagi pihak anak guamannya tapi kali ini, amat perlu penguam negera sendiri yang alih tugasan tersebut.

Balaci-balaci UMNO berterusan mencari helah dan cara mana untuk memastikan DSAI tidak berminat dalam politik lagi, malahan terus memberikan peluang dan ruang kepada Najib untuk terus memimpin. Kes liwat antara DSAI dengan Saiful adalah kes pribadi, Saiful mencari sendiri peguam untuk pendakwaan bagitu juga sebaliknya DSAI mencari penguam bele, tapi apabila sampai masa untuk membuat rayuan kenapa peguam negara terlibat sama?
Dengan ini jelas UMNO menggunakan jabatan peguam untuk tujuan kepentingan UMNO. Lantas yang demikian ianya bukan lagi kes pribadi.

Lihat kes di bawah:

Penggunaan Wang Zakat.

Penggunaan wang zakat untuk kepentingan peribadi, langsung tidak ikut asnab dan ianya boleh di terima dan disokong oleh Pengarah MAIWP dengan alasan
bahawa penggunaan wang zakat kes guaman adalah dibolehkan demi mempertahankan kedaulatan Islam. Cukup mudah pihak MAIWP menghalalkan penggunaan wang zakat tersebut. Mana perginya Harunsaini ? Atau apakah kerana Datuk Seri Jamil Khir dari kabinate Najib?

NGO Sister In Islam.

Tindakan mereka yang menidakan hukum halal haram Islam tempoh hari, tidak siapa yang menyuarakan rasa marah, termasuk mereka yang berkuasa dalam bidang keagamaan, kenapa ye? apakah kerana penglibatan Marina Mahathir dengan NGOs ini yang menyebabkan mereka Harunsanai agamawan dan NGOs UMNO yang lain kelu lidah untuk berkata-kata.

Kes DSAI

Tapi lihat apa yang terjadi kepada DSAI, kenyataan beliau tidak pun di ambil secara penoh, adalah kalangan tertentu termasuk Harunsani hanya memetik apa yang di laporkan oleh UM terus memberikan kenyataan, apa yang dikomen cukup berbeza dengan apa yang diucapkan.

Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria, berkata umat Islam tidak boleh mengeluarkan kenyataan yang dilihat menyokong amalan seks sejenis iaitu homoseksual, lesbian atau liwat antara dua jantina berbeza kerana ia boleh menyebabkan mereka terkeluar daripada asas akidah.

“Kami masyarakat Islam dan bukan Islam di Malaysia secara keseluruhannya percaya dan komited untuk menyokong kesucian perkahwinan antara lelaki dan wanita tetapi kami tidak harus dilihat sebagai menyusahkan dan menganggap undang-undang lapuk sebagai relevan.” DSAI

Kini, bagi Malaysia DSAI adalah musuh utama UMNO / BN

3 comments:

  1. apakah tidak difikirkan alasan peguam bela DSAI ,tuan Karpal Singh - pengulungan hujah jelas mengatakan kelakuan sumbang itu lebih menjurus kpd keadaan suka sama suka? jangan dilupakan bahawa Tuan KARPAL Singh lah insan yg mengaku mempunyai bukti salah laku DSAI !! Ucapan ini diluahkan didlm parlimen.. sila lah cari ucapan ini dan siarkan didlm blog tuan.. buktikan bahawa kata2 ini adalah salah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sapa sapa pun tak tahu, so jangan cuba membuat sebarang andaiaan berdasarkan pemahaman sendiri kerana kebencian kamu kepada Anwar Ibrahim, tanpa bukti yang nyata, maka anda adalah para fitnah sebenarnya.....dan neraka jahanamlah tempat yang serbaik-baiknya. Itulah hakikat kebenaran yang nyata.

      Delete
  2. kes liwat 2 adalah fitnah, kerja fasik dan konspirasi politik selama 2 dekad semenjak mamakthir lagi.

    tujuan utk menghancurkan org melayu islam daripada menjadi hebat dlm negara ini. konspirator menjadi syaitan kepada zionist utk menghancurkan kebangkitan timur di akhir zaman.

    telah jelas ianya bertujuna politik jahat tanpa henti.

    sejak bila umno bencikan pondan2 di jln hj taib itu?

    ReplyDelete


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA