Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Sunday, December 4, 2011

KHATTIB BERKHUTBAH UNTUK KEPENTINGAN RAKYAT

Pusat Khidmat Parlimen Pasir Salak telah mengeluarkan surat tunjuk sebab kepada seorang khatib kaitan dengan khuttab yang di sampaikan, walaubagaimana pun pelaporan ini tidak menyatakan secara khusus kaitan dengan siapa dan di mana masjid yang digunakan oleh khattib tersebut.

Walaubagaimana pun dari alamat yang ditujukan surat ini berkemungkinan besar yang terlibat adalah seorasng guru agama di sebuah sekolah di Parlimen Pasir Salak. Selain dari YAB Menteri Besar dan Pengarah Jaip juga tertera Pengarah Pelajaran Perak. Sahlah yang diadukan ialah seorang guru ( guru agama )


Maaf surat yang diterima tidak jelas,
walaubagaimana pun isu dan yang di anggapkan satu kesalahan itu di catat semula
untuk peniliaian pengunjung.
Mohamd Ramli bin Kamardin, Setiauaha Perhubungan AP Pasir Salak.


Ditaip semula pertuduhan yang di nyatakan oleh Setiauasasha Perhubungan Dato Tajuddin.

* khatib tidak membaca teks yang di sediakan oleh JAKIM / JAIP
* khatib tidak berdoa untuk DYMM sultan Perak
* menuduh pemimpin tertinggi kerajaan mengamalkan rasuah
* memutar belitkan faktar tentang belanjawan 2012
* menghasut jemaah supaya membenci kerajaan yang memerintah

Apakomen tertuduh?

" sy telah dipanggil utk menjawab atas aduan tersebut. sy mengaku bg kesalahan 1 dan 2 namun sy nyatakan ianya tidak menjejaskan syarat sah khutbah dan pelbagai alasan lain. Namun bagi tuduhan dan aduan 3 dan 4 sy tidak mengaku sama sekali kerana apa yg sy sampaikan tentang belanjawan adalah fakta sebenar dgn angka dan statistik dikemukakan.
Apatah lagi aduan ke-5, lagi lah menampakkan mereka tertekan dgn sendiri. Hasil risikan hanya seorang dua sahaja yang mengadu bukan sebahagian besar jemaah tempatan yg membuat aduan tersebut.

Kini jelas talibarut UMNO memang sentiasa dalam keadaan serba salah, apabila melihat rakyat dah mula faham apa yang sedang berlaku dan apa yang sedang di lakukan oleh kepimpinan negera.

Lihat saja, peruntukan RM100 setiap murid, ianya bajet 2012 juga masih belum di luluskan tapi bagaimana pembayaran boleh dibuat? Bagaimana kerajaan berbelanjaan sedangkan pendapatan tidak di nyatakan? Apakah penerangan sabagini menjejaskan keselematan negara? Banyak lagi isu yang amat perlu dimaklumkan kepada rakyat tentang kerakusan pemimpin.

Sdr. Kamardin perlu berani berhadapan dengan kebenaran, bagaimana pihak pejabat UMNO boleh menggunakan tenaga seorang kerani sekolah yang jawatan hakiki di sekolah dan masa kerja dari 8pg hingga 5 petang tapi pegawai ini mampu meninggalkan tugasan hakiki sebaliknya berkhidmat di pejabat UMNO. Difahamkan pegawai ini bertugas di Sekolah Kebangsaan Pasir Kubu, tapi beliau lebih memberikan masa bertugas di pejabat UMNO.

Apakah jika pegawai kerajaan yang ada tugasan hakiki tapi jika membantu UMNO di bolehkan sebaliknya tidak kepada parti lain? Pengundi Pasir Salak serta masyarakat Felcra juga terkejut dengan adanya seorang pegawai dari AJK Bahagian yang di berikan jawatan oleh Pengerusi Felcra dan bayaran gajinya di bayar oleh Felcra sendiri. Kenapa wang peneroka di gunakan untuk beliau, dan apa perlunya khidmat beliau sedangkan pegawai Felcra sudah ramai?

Penyelewengan demi penyelewengan di lakukan oleh kepimpinan UMNO.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA