Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Saturday, December 3, 2011

PRU13 - PARLIMENT PASIR SALAK BERGELORA

Kg Gajah 3 Disember 2011 - demam PRU13 kini memuncak setalah PM sendiri memberikan kata semangat kepada para perwakilan UMNO, hinggakan ada kalangan kepimpinan UMNO yang menawarkan diri untuk tidak lagi mempertahankan kerusi mereka di PRU itu nanti. Yang paling mengejutkan ialah kalangan Naib-naib Presiden dan juga mantan MB Trengganu. Apakah benar mereka ingin menarik diri atau pun ianya satu " mainan " politik untuk Najib sendiri?



Sdr. Razak, Sdr. Muhaimin dan Sdr. Azwan mereka bersama Nga.
Apakah ada sinar untuk mereka di Pasir Salak?


PRU12 telah di jadikan " bench mark " oleh semua parti politik untuk menghadapi PRU13 nanti, khususnya kepada PR. Parlimen Pasir Salak juga tidak ketinggalan dengan rencah perjaungan kepimpinan untuk menempah sebagai calun nanti. Sama ada dari PR mau pun dari UMNO itu sendiri. Bagi BN agak mudah kerana hanya wakil UMNO yang memonopoli ketiga-tiga kerusi Parlimen Pasir Salak, Sungai Manik dan DUN Kg. Gajah. Yang jadi masalah apakah ada pertukaran calun di kalangan mereka. Tapi bagi PR ( gabungan DAP, PAS & PKR ) agak sukar.


Sdr. Mustafa Kamil & Ust Mustafa Shaari
( kejayaan mereka hanya mengecilkan jumlah majoriti undi )



Tn. Hj. Osman ( Ketua Cabang PKR Pasir Salak )
teringin nak mencuba lagi selepas kalah pada 2004

Walaubagaimana pun antara PKR dan PAS, PKR lebih banyak menghadapi masalah untuk menentukan bakal calun mereka, permasalahan ini seolah-olah sengaja di ujudkan oleh pihak tertentu di Damansara. Kenapa perlu pemangku ketua cabang Sdr. Mustaffa Kamil di tandingi semula oleh Hj. Osman ( yang pernah menyerahkan jawatan secara sukarela kepada beliau ) yang dulu mengundurkan diri dari Arena Politik. Sdr. Mustaffa yang juga Pengerusi MPN ( Majlis Pimpinan Negeri ) telah berusaha dan menaikan image PKR Perak, tapi perlu disingkirkan atas dasar kecurigaan kepimpinan di Damansara untuk jawatan Timbalan Presiden. Akhirnya Sdr. Mustaffa menjauhkan diri dan PKR Pasir Salak kelam kabut dalam struktur organisasinya.



Bagi UMNO angin juga bertiup kencang di mana 2 dari 3 penyandang akan di " tiadakan " semasa PRU13 nanti, sebaliknya " The Dream Team " telah pun di bentuk oleh gulongan muda untuk mengambil alih tempat-tempat tersebut. Bagi Dato T, yang tata kelakuannya sentiasa di marahi oleh pengundi khususnya di Gugusan Felcra. Rata-rata pengundi hatta pegawai di ibu pejabat Felcra sendiri telah memasang niat akan bersedekah pisang di masjid jika Dato T tidak dicalunkan lagi.



Sebaliknya Dr. Wan Asyikin ( gambar ) pula di fahamkan akan hantar balik ke Grik kawasan tanah tumpah beliau sendiri, dan perkhidmatan beliau di Kg. Gajah memberi pulangan yang kurang menyenangkan pengundi di DUN Kg. Gajah.

Pertelingkahan dalam parti perkara biasa dan sudah menjadi asam garam dalam penghidupan seharian ahli politik dan pertelingkahan ini juga menguji sejauh mana matangnya sesebuah parti tersebut. Tapi dari sudut keperluan dan andai secara zahirya dari sudut logistik, PAS memang mengatasi PKR, kekuatan dari semua sudut khususnya tenaga kerja, perancangan aktiviti sedangkan ahli-ahli PKR cabang ini yang telah " memberikan " laluan untuk sdr. Mustaffa masih belum boleh melupakan peranan yang di mainkan oleh sdr. Mus kepada ahli-ahli PKR di Cabang Pasri Salak.

1 comment:

  1. Pada PKR pastikan sejarah di PERAK tidak berulang.
    Tapis dengan ketat Ketua Cabang PKR Padang Rengas.
    Don't ever talk about JUSTICE if ALIAS BIN ZENON
    is still a candidate in the next GE!!!!PKR Padang
    Rengas perangai macam UMNO.

    ReplyDelete


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA