Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Thursday, October 6, 2011

PEMIMPIN YANG DI MULIAKAN

Berlaku Adillah Bila jadi Pemimpin
Hadith ke 35 dalam Kitab 40 Hadith Akhlak Mulia



Hadith Riwayat H.R Tirmizi.


Daripada Abu Hurairah Radhiyallahu 'anhu berkata " Rasulullah Shallallahu ' alahi wasallam bersabda: " Tiga orang yang doa mereka tidak akan ditolak. Pertama orang puasa ketika berkuka. Kedua pimimpin yang adil. Ketiga orang yang kena zalim, makan Allah taala akan mengangkaty doanya ke atas awan dan membukakan baginya akan pintu langit dan Ia berfirman: Demi kebesaranKu. Pasti ia akan Aku tolong walaupun setelah beberapa masa nanti "

Keterangan:
Tiga orang atau golongan yagn disebutkan di sini mendapat keistemewaan dengan doa mereka dikabulkan oleh Allah.

Orang Berpuasa: golongan ini telah menjalani satu latihan yang panjang maka diberikan kepadnya keistemewaan ini.
Pemimpin yang adil: kepimpinannya sentiasa dalam keadilannya.
Orang yang di zalimi: sehinggalah mereka mendapat balik haknya.

Adil dalam memimpin adalah satu perkara yang susah di laksanakan dan berterusan adil dalam kepimpinan itu lebih susah lagi. Tetapi bagi orang yang kuat semangatnya dan ikhlas niatnya mudah untuk berbuat demikian. maka akan besarlah berkatnya dan banyak pahalanya dan akan luas kebaikannya dan seluruh lapisan rakyat akan merasakan kemakmurannya. Maka pemimpin yang seperiti in akan di kasihi oleh rakyat dengan setulus hati dan sudah tentu nanti merka akan mendoakan supaya beretusan kebiaknya. Nah! orang yang seperti inilah yang doanya akan dimakbulkan oleh Allah.

Sesungguhnya untung pemimpin yang adil ini. Ia mencintai rakyat dan rakyat mencitannya. ia mendoakan untuk kesejahteraan rakyat dan rakyat pula mendoakan untuk kesejahteraanya. dan yang paling rugi ialah pemipim yang zalim. Rakyat membencinya dan iapun membcnci rakyatnya . Rakyat mendoakan yang tidak baik untuknya dan ia pula terus menindas mereka.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA