Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Friday, October 28, 2011

MORAL PELAJAR & GURU TERUS MEROSOT


Apakah rakaman gambar ini benar?
dua orang kanak-kanak sekolah ( perempuan )
sedang menikmati sedutan rokok.

" Hanya kerana terpengaruh dengan budaya Barat dan ingin menjadi ‘cool’, lebih ramai remaja perempuan berumur antara 13 hingga 15 tahun di negara ini mula merokok sehingga jumlah perokok di kalangan mereka berada pada tahap membimbangkan ".

Ini adalah hasil dapatan daripada satu kajian yang di buat oleh Pertubuhan Kesihatan Sedunia ( WHO ) melalui kaji selidik di bawah Kajian Tembakau Remaja Global menunjukkan jumlah perokok remaja wanita di negara ini meningkat dari 4.2 peratus pada 2003 kepada 5.3 peratus pada 2009, manakala remaja wanita yang pernah merokok juga menunjukkan peningkatan iaitu dari 11.5 peratus pada 2003 kepada 12.4 peratus pada 2009.

Masalah kerosakan dan keruntukan moral dalam pendidikan bukan setakat ianya di " monopoli " oleh para pelajar dan murid sahaja, ianya melibatkan guru, dalam kes ini " guru " tersebut sudah lupa daratan dan hanyut dalam suasana percintaan.



Seorang guru wanita sanggup mengharungi perjalanan dari Setapak, Kuala Lumpur ke rumah kekasihnya di Kampung Baru Batu 9, Changkat Jong, di sini, semata-mata mahu memadu kasih. Paling mengejutkan, guru berusia 25 tahun dari Terengganu itu sanggup melakukan perbuatan terkutuk itu di rumah bakal mentuanya ketika ibu bapa pasangannya tiada di rumah.

Sementara itu, Ketua Pegawai Penguat kuasa Jabatan Agama Islam Perak (JAIP), Mohd Kamal Mohd Noor yang dihubungi mengesahkan tangkapan ke atas guru dan pasangannya kerana berkhalwat.

Bagi Datuk Seri Liow Tiong Lai Menteri Kesihatan buruk perangai ini dari kalangan pelajar dan guru ini ada kaitan dengan pengaruh budaya Barat, filem, laman web dan Internet. Kalau itulah pendapat dari seorang menteri kabinate apa pula komen dari menteri yang mengawasi semua tersebut Menteri KPKM - Dato Rais Yatim.

Untuk itu apakah peranan yang perlu dimainkan oleh Kementerian Pelajaran bagi membentuk dan membina generasi mendatang? Kementerian juga amat perlu menyediakan pengisian untuk para pelajar khusus di peringkat rendah dengan program yang memenuhi keperluan pendidikan rohani dan ilmu agama untuk kejayaan dan kebahgiaan penghidupan di dunia dan akhirat.

Walaubagaimana pun dalam pembentukan modal insan ini bukan terletak di bahu Kementerian Pelajaran sahaja, kerana zaman " dunia di hujung jari " ini, sudah pasti KPKM di bawah Dato Rais amat perlu sekali memainkan peranannya.

Kembalikan ke ajaran Islam.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA