Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Monday, October 17, 2011

PRU 13 - UMNO DAYUS DI PULAU PINANG

Kerancakan PRU13 telah pun di gendang dan di palu, gendang dan paluan ini lebih hebat lagi apabila bajet 2012 di bentang oleh PM tempoh hari. Walaupun sebagaimana biasa setiap tahun bajet yang di bentang adalah yang " terbaik " hanyalah pihak pembangkang sahaja yang menuduh bajet tak baik. 2012 bajetnya memang luar biasa, kenapa bagitu? pendapatan tiada perbelanjaan cukup hebat? Walaupun bagitu ianya tetap terbaik.

Selepas bajet PM berkunjung ke Persidangan MCA, kemudia ke Gerakan dan yang masih belum di ziarahi ialah MIC, bila masih belum tahu.



Najib PM ke 6 Malaysia

“Umno tidak akan menuntut kepimpinan Pulau Pinang. Kami bersedia untuk bekerjasama dengan parti-parti komponen yang lain, UMNO tidak akan sama sekali menghianati parti-parti komponan yang lain, apa tah lagi jika Pulau Pinang dapat di rampas kembali dari Pakatan Rakyat ” kata Perdana Menteri, semasa berucap di perasmian persidangan parti tersebut pada 16 Okt. yang lalu. " Saya beri jaminan, dan Gerakan akan terus memimpin Pulau Pinang " tambah beliau ( gambar atas )

Najib yang juga Presiden BN perlu memberikan " comformation " tersebut kerana ianya ada kaitan permohonan rasmi yang disuarakan oleh UMNO pada September tahun lalu. Permohonan atas alasan Gerakan sudah " kehilangan kepercayaan " oleh penduduk Pulau Mutiara tersebut. Bagi UMNO mereka pula menampakkan parti ini sudah cukup kuat untuk meneraju pentadbiran Pulau Pinang.

Najib yang juga Presiden Umno mengesahkan perbincangan " domformation " tersebut telah diadakan dengan pihak UMNO Pulau Pinang, dan kepimpinan UMNO Pulau Pinang bersetuju dengan hasrat tersebut. Kini apa yang penting ialah bagaimana Gerakan memainkan peranan untuk mengambil semula pentadbiran tersebut. Pemimpin Gerakan mengetuai Pulau Pinang selama 39 tahun tetapi negeri itu jatuh ke tangan pembangkang pada pilihan raya umum 2008.


Apakah Koo Tsu Koon ( gambar ) masih " releven " sebagai Ketua Menteri di Pulau Piang lagi. Sudah pasti jika beliau masih bertanding di DUN Pulau Pinang, dan jika menang " comform " juga beliau akan menjawatan jawatan tersebut?

Ketua Wanitanya sendiri , Nyonya Tan Lian Hoe berkata sayap itu malu dengan kepimpinan parti itu yang lemah.

Ada beranikah sayap-sayap parti di dalam UMNO untuk menegor pucuk pimpinan mereka? Atau ada beranikan badan-badan NGOs " mesra BN " juga berani untuk menegur cara kepimpinan yang dilakukan oleh pemimpin UMNO itu sendiri?

Kalau UMNO dan sayap-sayapnya berani, " conformation " kedudukan Gerakan di Pulau Pinang itu juga sepatutnya menjadi isu perjuangan, tapi oleh kerana sayap dan NGOs mesra UMNO asyik menjaga parti pembangkang terlupa untuk membetulkan kesilapan pemimpin mereka sendiri.

Dengan " conformation " tersebut, sebagai pengudi Umno. Apakah aku akan keluar dan mengundi di PRU-13 atau aku " mematikan diri " ini aku tidak akan keluar mengundi. Aku dalam delima, mengapa sebelum PRU12 UMNO dapat mejoriti dalam dewan dengan kelebihan 2 kerusi tapi mengapa KM masih ditangan Gerakan? Berdosakah aku jika aku tidak bersubahaan dalam pemilihan kali ini. Atau jika menang dan memerintah semula yang " kenyang hanyalah pemimpin sahaja? Delima ini akan berterusan.

Kalau itulah bersetujuan Najib kaitan dengan Gerakan - dicadangkan ahli-ahli UMNO jangan keluar mengundi. atau kalau " ketagih " mengundi - berikan kan undian kepada calun-calun Pakatan Rakyat.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA