Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Saturday, September 24, 2011

UMNO - BUDAYA MEWAH JADI DARAH DAGING

Sebermula dari akhir Ramadhan sehingga ke penghujung Syawal, kepimpinan UMNO Pasir Salak terus menyerang kepimpinan parti lawan, khususnya dari PAS dan PKR. Dapat di analisa apakah mereka ini bukan Muslim, apakah mereka ini tidak tahu menghormati kebaikan bulan-bulan yang di nyatakan. Ramadhan bulan yang penuh barakah sepatutnya ucapan menjurus ke alam beramal, mendekatkan diri dengan Allah, memperbanyakkan ibadah.



Di majlis penyampaian wang pendahuluan PTPTN peringkat Parlimen Pasir Salak yang di adakan di perkarangan Masjid Sultan Azlan Syah Kg. Gajah pada 24 Ogos yang lalu, Ahli Parlimennya YB Dato Tajuddin berterusan memanjangkan fitnah salah laku YB DSAI, memperli kepimpinan YAB Tuan Guru Hj. Nik Aziz dan YB Tuan Guru Haji Hadi. Kenapa beliau masih " bersedia " untuk meneruskan tohmahan sedemikian dalam bulan yang mulia, adakah beliau " bukan muslim " dan tidak tahu hukum hakam? Apakah beliau merasakan ada kekebalan dalam dirinya ?

Menjelang Syawal pada sebermula dengan Jamuan Raya untuk peserta Felcra Seberang Perak di Tapak Perumahan Generasi Kedua seterusnya Jamuan Raya di sekolah-sekolah rendah dan menengah seolah-olah ianya satu pesta pengagihan kewangan, wang diagih kan kepada semua murid, semua guru dan beberapa peruntukan di luluskan ke tahap yang sungguh mencurigakan.



YB Dato Tajuddin menyampaikan sumbangan kecemerlangan UPSR di majlis aidilfitri anjuran Felcra Wilayah Perak, di perkarangan Pejabat Felcra Bendang Besar, Kg. Gajah. Sumbangan kecemerlangan UPSR ini ialah untuk tahun 2010 - sudah setahun berlalu.



Sebahagian dari jemputan, yang melayan perasaan masing-masing
disamping mendengar ucapan Pengerusi Felcra tersebut.

( Senarai jamuan oleh Ahli parlimen Pasir Salak - yang teringat )
31 Ogos - di Tapak Perumahan Generasi ke 2 ( Felcra )
13 Sep. di SK Pulau Juar
14 Sep. di SK Tok Pelita, Pasir Salak
18 Sep. di SK Tanjong Bidara
20 Sep. Jamuan kelolaan Felcra Wilayah Perak
23 Sep. di SK Dato Sagor, Kg. Gajah
24 Sep. Jamaun bersama PM di UITM Sungai Galah
26 Sep. di SMSultan Abdul Jalik, Sbg. Perak.

Sekolah-sekolah yang di kunjungi seolah-olah menerima " durian runtuh ", setiap murid/pelajar menerima antara RM10 - RM50 dan guru-guru dan kakitangan pula RM100 setiap orang dan peruntukan sekolah mengikut permohonan yang dipohon oleh pihak sekolah. Ada sekolah yang di luluskan hampir RM100k, untuk membina perhentian menunggu ibubapa semasa mengambil anak waktu pulang sekolah, ada peruntukan untuk membina " laluan berbumbung " ada juga untuk pusat sumber. Hatta apa saja yang dipohon insyaalah ia tidak menghampakan. Wang mengalir seperti air sungai Perak dari Gerik ke kuala sungai di Bagan Datoh. Tidak ada apa-apa halangan untuk pengalirannya. Sumbangan yang diberikan di premis sekolah pula tidak melibatkan ibubapa, jadi sudah tentulah ibubapa / penjaga " bersungut " mengapa di berikan sumbangan kepada guru sedang kami tidak.

Pokok persoalan mengapa agaknya YB Dato, semasa berucap tak kira semasa Ramadhan mau pun Syawal, bibirnya tak tertinggal untuk mengkrikit kepimpinan PAS dan PKR. Sepatutnya Ramadhan bulan kita mempertingkatkan amalan, kerana sepanjang Ramadhan adalah bulan di mana manusia " MEMPERTINGKATKAN HUBUNGAN DENGAN ALLAH " dan sudah sepatutnya meninggalkan amalan yang dilarang.

Terutama menjaga lidah yang sering melimparkan fitnah. Kemudian Semasa Syawal pula kita " MENGERATKAN HUBUNGAN SESAMA MANUSIA " kita perlu bermaaf-maafan. Tapi malang sekali kepada YB Dato, ahli Parlimen Pasir Salak ini yang juga Pengerusi Felcra Berhad. setiap ucapan di mana sahaja kata-kata maaf untuk " musuh " politik tidak kedengaran sebaliknya tuduhan-tudahan di teruskan. Beliau masih sanggup meneruskan serangan terhadap DSAI. Sanggup menidakkan pakaian jubah tuan guru Hj. Nik Aziz, Hj. Hadi, mengapa beliau anti sangat dengan mereka ini?



Kain rentang jemputan Rumat Terbuka YB Tajuddin dengan YAB PM

Mungkin agak jemputan pada 24 Sep. ini dengan Rumah Terbuka Aidilfitri bersama PM adalah sambutan hari raya tersuhur kelolaan beliau. Di fahamkan jemputan dari seluruh UMNO cawangan di Parlimen Pasir Salak, untuk kehadiran mereka di sediakan bas, dan semua Ketua Kampong amat perlu memenuhi bas yang disediakan. Berapa agaknya kos penyediaan bas-bas tersebut? Kalau sebuat bas di anggarkan RM600, cawangan UMNO ada 120 dan dianggarkan 100 cawangan memerlukan bas tersebut ini bermakna RM60K di sediakan untuk sewaan. Banyaknya wang yang mengalir.

Itu sewaan bas, yang lain, jamuan, pesiapan,
sewaan khemah serta lain-lain perbelanjaan agak
sudah pasti di jangkakan ratusan ribuan diperlukan.

Banyaknya wang pemimpin UMNO, dari mana mereka dapat wang sebagitu banyak, apakah mereka ahli perniagaan, apakah mereka ada tabungan di mana-mana, apakah mereka memang di latih untuk bersedia dengan seribu macam pembaziran?

Kita perlu fikir sendiri dan bertindaklah untuk kebaikan
masa dengan anak bangsa, agama dan negara.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA