Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Monday, June 13, 2011

ZETI - INFLASI NEGARA MEMBIMBANGKAN


Tan Sri Zeti Akhtar Aziz - Gabenor Bank Negara mengesahkan negara mampu menangani kadar inflasi yang akan menaik jika sekieranya negera mempunyai harga komoditi tinggi yang juga akan mengaitkan dengan harga makanan tinggi.

"Ia sesuatu yang kita boleh tangani," katanya kepada pemberita selepas majlis Anugerah Biasiswa Kijang Emas 2011 di sini, hari ini, apabila ditanya sama ada inflasi Malaysia akan sama seperti Singapura.

"Rakyat harus belajar untuk berjimat dan menjadi lebih cekap dalam penggunaan tenaga mereka, dalam memandu kereta dan berkongsi kereta. Semua ini adalah perkara yang kita boleh buat untuk menangani alam sekitar di mana anda ada peningkatan harga bahan api dan harga makanan," katanya. Beliau juga mengesahkan kadar inflasi negara tidak akan disemak buat masa ini - laporan BERNAMA

Info kaitan dengan kewangan negara masa kini:

Kadar inflasi Malaysia meningkat kepada paras tertinggi dalam tempoh 24 bulan pada 3.2 peratus, tahun ke tahun, pada April selepas kenaikan 3 peratus pada Mac.

Hasilnya Hutang Negara Meningkat Dari RM 397,846 Million
Naik Sampai RM 430,151 Million

INFLASI Juga Meningkat Dari 3% Naik Sampai 3.2% X Sampaipon 2 Tahun Pemerintahan Najib. Aja Memang Handai.

Terbukti Najib Sememangnya Pakar Pelingkop Ekonomi Negara...

Najib Woi!!!
Rakyat X 'Bail-out' Sampai RM 6.5 Billion Utk Selamatkan Syarikat Kroni Air SYABAS Rakyat X Belanjakan Sampai RM 18 Billion/Tahun Utk Kayakan Syarikat Kroni IPP Rakyat X Belanjakan Sampai RM 800 Juta/Tahun Utk Kayakan Konsesi Tol Plus Rakyat X Belanjakan Sampai RM 6 Billion Utk Pinjamkan Kepada FELDA Yg Di Lingkopkan Oleh Si Isa Samad
Semua Perbelanjaan BOROS Ni BUKAN RAKYAT YG BUAT
Tapi Ko Yg Buat Najib!!! Tu Pasal INFLASI Negara Meningkat...


Sekarang Dah TERBUKTI...Negara Bakal BANKRUP Pada 2019...Dan INFLASI Negara Makin Meningkat...Kahkahkah TERIMA KASIH PENGUNDI UMNO!!!!!!!!!!!!

1 comment:

  1. Balik2 dia suruh rakyat berjimat... pemimpin negara tu yg laknat... membazir duit rakyat. Gabenor pun nak bodek punya pasal tak berani nak tegur kesalahan pemimpin... balik2 komen2 boddoh yg dikeluarkan... tak berani nak cakap pembaziran datangnya dari sikap pemimpin negara yg korup, membazir, penyelewengan dan ketidak telusan dalam mengurus wang rakyat... Singapura yg tak da satu apa pun hasil bumi dan komoditi boleh menjana pendapatan rakyat yg tinggi. Tak pelik ke. Negara kita yg mempunyai berbagai hasil bumi dan ada minyak jadi porak-peranda dgn krisis inflasi... sebab pemimpin singapura bijak dan terkawal dari segi rasuah dan penyelewengan..

    ReplyDelete


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA