Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Tuesday, June 14, 2011

ARTIS - PEROSAK GENERASI MENDATANG


Kita meranung, mengangis, menatapi zaman kanak-kanak agar mereka sentiasa berdisplin, menjagi diri, tahu erti malu dan sentiasa menghormati mereka yang lebih tua, tapi malang setiap didikan itu tidak sampai ke tua. Bak kata pepatah " ku sangka panas hingga ke petang tapi rupa-rupanya hujan di tengah hari "

Kementerian Pelajaran merancana masyarakat mendatang untuk bersiplin, bersopan, dan pembentukan jati diri yang tinggi, tapi tidak pula kepad
a Kementerian Penerangan, Kebudayaan dan Komunikasi, tidak pula Kementerian Hal Ehwal Dalam Negeri. Apa pula yang di buat oleh Dato Jamil Khir selaku menteri yang menjaga hal Ehwal Keagamaan?

Lihat saja gelagat artis di bawah - kalau artis, menteri mana yang jaga? Miera Liyana ( gambar bawah ) sanggup berpakaian sedemikian hanya untuk memastikan pakaian yang di pakai menjadi tontonan dan ada kelaian dari orang lain. Kalau itu alasannya mengapa " buruk " cakap tidak " bolin " ( istilah orang perak ) aje. Apakah semasa di alam persekolahan mereka di didik sedemikian rupa?

Perghhhh.... cungkil sikit jer... dah boleh ramas sampai lebam....
hahahaha....bodohnya artis melayu sekarang ini....


Bangang punya artis pompuan melayu malaysia nih....
kalau dah aset muka tak menjadi, body jadi taruhan...
asalkan glamour sudah laaaaa....

Bagi artis apa yang penting " wang " dedahan apa yang tak sepatutnya bukan lagi masalah, lagi diperhatikan lagi tinggi nilai harganya, beliau juga dilahirkan dan bersekolah dan didik dengan pelajaran keagamaan dan hukum halal haram, hukum pempamerkan aurat, tapi sudah dewasa ngapa boleh lupa hukum-hukum yang dipelajari semasa kanak-kanak di bangku sekolah lagi?

Lihat gambar di atas, apakah budaya " artis " sememangnya sedemikian rupa, atau mereka memang melayari penghidupan dengan penoh glamour, glamour menjadi kejaran. Apakah mereka langsung tidak bimbingan semasa kecil, atau mereka di berikan segala kemudahan untuk melakukan sedemikan rupa oleh pihak tertentu? persoalan ini memang susah untuk di jawab.

Di RTM satu ketika dulu, berambut panjang pun tak boleh, artis perlu potong rambut baru boleh mendapat kemudahan rakaman, tapi kini tiada lagi, pernah di tegor ada kalangan artis yang berpakaian menjolok mata didepan menteri tapi amaran tidak diindahkan, sedangkan isteri menteri pun tak bertudung.

Bukan sekadar beramput panjang lihat sahaja pakaian mereka langsung tidak melambangkan kita orang timur dan yang perempunan nya banggan nak tunjuk tetek, alur kangkang dan apa yang sepatutnya syok dan ghairah di dedahkan, tiada tindakan oleh kementerian penerangan terhadap artis2 betina nih... kenapa tak gam sahaja semua filem/drama lakonan mereka... Atau apakah puak2 di kementerian Penerangan termasuklah menterinya pun tumpang stim kot.... sebab itu perangai artis2 betina nih makin lama makin menjadi2 untuk berpakaian serupa nak bogel jer...



Patutle ada kumpulan yang mendesak agar Krisdayanti tidak perlu ke Malaysia: Kata Krisdayanti di dalam mempertahankan kehamilan luar nikahnya “Saya tahu, tetapi kami sama-sama sudah dewasa, bahkan sudah lama merancang untuk berkahwin. Kehamilan sudah terjadi. Kalau saya menolak pemberian Allah ini, nanti saya dituduh melakukan pengguguran”.

Krisdayanti yang terang-terang membuat pengakuan bahawa beliau hamil dahulu sebelum bernikah. Jelas beliau tidak ada didikan Agama.

Pengaruh dan moral artis ini dapat merosakkan proses pembangunan seseorang, tambahan di kalangan remaja dan anak muda Negara ini yang memang sudah gawat dilanda kerosakan moral dan akhlak pasti akan bertambah parah.

Kerajaan “Islam” Negara ini harus mengambil tindakan yang tegas melalui Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan mana-mana artis yang terang-terang menyumbang kepada masaalah sosial seperti sex bebas, anak haram, zina, pembuangan bayi hasil dari perhubungan sex haram agar di “blackout” terus persembahan mereka dalam negara ini.

Artis-artis yang sebegini tidak harus diberi tempat samaada dalam media elektronik, Radio, TV atau persembahan pentas.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA