Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Friday, June 24, 2011

SAYANGKAN MELAYU - TINGGALKAN UMNO

Sejarah memang tidak dapat di nafikan kebenarannya, kecuali ada kalangan kepimpinan yang rasa terdesak dengan kebenaran saja yang cuba menidakkan kebenaran tersebut. Kalau di negara kita " peristiwa kemerdekaan " tanah air sejarah ianya di putar belitkan dan akhirnya hanya orang " UMNO / PERIKATAN " kini " UMNO / BARISAN NASIONAL " pejuang Melayu yang lain di " padamkan " dari sejarah.

Memang tidak dinafikan pada awal proses kemerdekaan orang Melayu berjuang adalah untuk memastikan negara yang dijajah hampir 500 tahun bermula dari regim Portugis dan hinggalah ke zaman pemerintahan British, kemiskinan, ketidak samarataan kaum, taburan pendukan yang mengikut kesesuaian British - Melayu di kampong, Cina di bandar dan India di estate.

Perjuangan ini dimulakan oleh gulongan ( redikal melayu ) terdiri kalangan guru-guru serta individu yang prihatin terhadap nasib bangsanya. Perjuangan mereka semuanya serba kurang. Gulongan ini cukup setia pada perjuangan rakyat terutama mereka yang cinta dan sayangkan bangsa iaitu MELAYU. Ramai kalangan manusia Melayu yang sayang dan cintakan bangsanya sendiri. Keujudan badan NGOs, yang dimonopoli oleh gulongan belia amat ketera sekali, keujudan Belia 4B, MAYC, ABIM, GPMS - walaupun masing-masing dengan " fahaman " sendiri tapi wadah perjuangan adalah untuk kepentingan bangsa dan tanah air. Badan-badan ini sentiasa merancana program-program serta aktiviti yang bersifat nasionalisme , membakar semangat kemelayuan serta menanam rasa kurang senang terhadap kaum lain yang mencabar dan kononnya menghakis hak dan milik melayu.

Perjuangan untuk " kemerdekaan " dan pengisian sesudah merdeka amat berbeza sekali. Wadah perjuangan semasa " mencari " kemerdekaan mula terhakis sedikit demi sedikit, perjuang yang dulunya mampu naik basikal, kini sudah pandai lebih dari itu. Keujudan BTN menampakkan perjuangan lebih rasis ianya terus meniupkan doktrin kebencian terhadap kaum lain dan menanam pasak 'rasis' dalam jiwa mereka. UMNO pula sudah mula hilang " kredibiliti " sebagai pejuang tulin. Kecintaan kepada melayu mula melonggar. Kepentingan dan perjuangan untuk Melayu sebenarnya hanyalah tempelan sahaja dalan UMNO.

Melayu di bumi sendiri kini hanya tinggal kuasa politik sahaja, kerana kini jelas UMNO hari demi hari melahirkan golongan koperat Melayu dan lebih malang mereka pula yang mendominasikan parti. Hidup dalan kemewahan dan isu berkaitan dengan kemiskinian, keciciran, kesusahan rakyat khususnya diluar bandar, pembangunan pendidikan anak bangsa sudah tidak kedengaran dalam perbincangan yand sering dibincangkan bagaimana " wang rakyat " dapat digunakan se maksima yang mungkin.

Selain itu perkara penting dalam perbincangan ialah bagaimana PAS boleh ditumbangkan, bagaimana kerajaan Kelantan dan orang Melayu yang " derhaka " kepada UMNO dapat diseksa berterusan. Bukankah mereka juga orang melayu ? Bagi UMNO PAS adalah musuh yang patu t dan perlu di tamatkan. Selain itu mereka juga kepimpinan dalam UMNO sering mengadu du mba sesama sendiri, yang penting ialah jawatan dalam parti, kerana jawatan dalam parti menentukan kekayaan yang harus di kecapi cara untuk mendapatkan jawatan pula penoh dengan t ingkah laku yang amat memalukan, penoh dengan rasuah, wang politik wang. Merasuah perwakilan , memfitnah , adu domba dan macam-macam lagi . Adal kalangan berpendapat apakah ini sebenarnya budaya UMNO. Kepimpinan UMNO terus hanyut dalam situasi yang sudah LUPA DIRI..


Tapi UMNO terus memainkan pernan untuk " menipu " rakyat, sejak akhir-akhir ini semua agensi kerajaan sudah dijadi seakan-akan " gabungan " dengan UMNO, tindakan agensi kerajaa n ini kadang kala sudah lebih sudu dari kuah, bukan setakat raykat tapi keahlian UMNO juga dapat tempian dari pertukaran tingkah laku pemimpin ini. Siapa yang banyak duit , dia lah yang bakal berkuasa . Kepimpinan UMNO bukan ditentukan kepada kualiti kepimpinan tetapi berdasarkan siapa yang berduit serta kaya. Siapa yang tidak berduit , pandai-pandai ber'gantung'anlah pada mereka yang berduit.

Kenapa mereka kepi mpinan UMNO terus menzalimi, memperbodohkan orang-orang melayu terutama melayu des a dan kampung , melayu felda dan felcra. Mereka juga terus ' anti ' kepada kaum lain, bany ak dari kalangan NGOs bergerak untuk tidak menerima " orang lain " dalam negara ini. Bagitu mudah mereka merobohkan rumah, pampasan yang tidak setimpal , ada yang tidak ada bera s untuk dimakan , mereka dihalau, hak mereka dinafikan kerana berlainan parti politik dan macam-macam lagi penindasan yabg dilakukan oleh pimpinan UMNO terhadap mereka.

Setelah sekian lama, kini sudah hampir 60 tahun UMNO mmerintah apakah benar UMNO ingin membela Melayu atau ianya hanya satu retorik. Atau apakah " mereka " lah dalang segala penyelewengan dan rasuah yang meletakkan orang melayu menjadi bangsa yang lemah dan ketinggalan. Perjuangan Untuk Melayu, hanya dendangan seloka palsu sedangkan hakikatnya ia lah pembohongan semata-mata. Sebaliknya mereka hanya membincangkan bagaimana untuk menan g tender projek , hidup dalam kemewahan , makan minum di hotel dan berbelanja di gedung mewah , berlumbaa memakai jenama pakaian yang berprestij , kereta import berjenama mewah , perpoya-poya dan melalaikan.

Jika " anda " sebagai perjuangan dan ingin memastikan setiap perjuangan itu berhasail dengan tidak menzaliman kaum lain dan untuk orang Melayu itu pentingp UMNO bukanlah wadahnya. Rakyat dibebankan dengan kenaikan harga barang , kenaikan barang-barang makanan , sara hidup yang tinggi serta pelbagai kesusahan yang dihadapi. Golongan miskin terutama orang-orang melayu lah yang sedang menghadapi kegetiran ini.

Ayuh , sedarlah wahai rakan-rakan seperjuangan . Tempat anda bukannya UMNO untuk berjuang untuk rakyat marhean . Pengalaman di dalam UMNO saya rumuskan sebagai "UMNO ADALAH PENGKHIANAT MELAYU !"

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA