Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Saturday, June 25, 2011

KONTRATOR - TERUS MEMBURU KERJA

21 Jun 2011 - Sungai Siput, Perak.



Pusat Konvensyen Sungai Siput

Pusat Konvensyen ini telah dipilih oleh Jabatan Pelajaran Perak untuk mengadakan taklimat untuk Tender Pekhidmatan Kebersihan Bangunan dan Kawasan untuk sekolah di bawah pentadbiran jabatatan.



Keadaan di luar pusat konvensyen.

Keadaan diluar pusat, melihatkah kepada kita betapa kini para kontraktor bagitu " laparkan " projek untuk meneruskan perkhdiamtan kepada rakyat. Walaupun sudah pasti agihan kawasan yang diperlukan tidaklah dapat di agihkan kepada setiap pemegang lesen, kehadiran mereka sungguh luar jangkaan, ini disebabkan taklimat kali ini meliputi untuk semua sekolah di negeri Perak. Di Perak sekolah milik penoh jabatan di anggarkan 1200 buah ( di campurkan Menengah dan Rendah ) dan jumlah ini pula di bahagikan mengikut zon-zon tertentu, dan setiap zon dianggapkan angara 5 - 6 buah sekolah.




Suasana dalam Dewan - potrait Samy Velly jelas kelihatan.

Di luar dan dalam dewan hampir sama keadaannya, semua pihak memberikan tumpuan dan membilik-bilik dokumen sokongan untuk diserahkan kepada pihak pendaftaran nanti.

Persoalannya, apakah pihak kerajaan mampu untuk mengagihkan kerja untuk semua kontraktor yang hadir ini, atau apakah " kroni " masih memainkan peranan dalam agihan ini? perkara ini boleh di jawab dengan mudah.

Ini menunjukkan, mungkin mudah kepada pihak persorang untuk mendapatkan lesen kewangan dari pihak kerajaan tapi apakah agihan itu dapat di nimati oleh semua?

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA