Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Sunday, June 26, 2011

SPR - MEMANG MENGAMALKAN BUDAYA " KOTOR "

Masyarakat Malaysia kini sentiasa di dedahkan dengan pekara-perkara yang tak masuk akal kerana perundangan dan perlembangaan negara, tungguk sesebuah negara ini sudah di bahagikan kepada 2 - satu untuk pemimpin kerajaan dan satu lagi untuk pembangkang. Bagi orang awam pula, sudah pasti mereka tak mampu untuk menuduh seseorang itu bersalah tapi mereka hanya dapat melihat dari " body langguage " seseorang itu jika mereka benar-benar bersalah atau sdebaliknya.

Sebagai contoh kes yang membabitkan petuduhan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak terlibat dengan pembunuhan kejam broker dari Mongolia, Altantuya Shaariibuu. Tak ada bukti, mana boleh tuduh Najib terlibat dalam pembunuhan itu. Namun, ketika waktu dan masa yang sama begitu ramai orang mengesyaki Najib terlibat, apa yang kita boleh buat ialah melihat kelaku serta " body language " Najib dan perkara-perkara yang bersifat circumstantial. Setakat itu sahaja. Tuduh tak boleh.

Paling maksimum pun kita hanya boleh tanya, awat kelaku Najib dan keluarga dia nampak menggelabah sangat bila dikaitkan dengan pembunuhan Altantuya? Awat dia tak bersihkan nama dia yang dikaitkan oleh begitu banyak media ternama antarabangsa dengan pembunuhan Altantuya? Kalau benar tak kotor, susah sangat ka nak bersihkan nama? Perkara yang sama juga ada kaitan dengan perancangan BERSIH yang bermatlamatkan pembetulan kepada SPR.

Hari Ini, SPR mengakui kewujudan pengundi hantu sebagai mana yang di dedahkan oleh YB Azmin Ali Timbalan Presiden PKR. Setiausaha SPR Kamaruddin Mohamed Baria mengakui enam individu secara salah didaftar di alamat rumah ibu beliau. Pengundi hantu ini adalah salah satu tuntutan dari 8 perkara oleh BERSIH.

8 TUNTUTAN HIMPUNAN BERSIH 2.0

1- Bersihkan senarai undi
2. Menreformasi di pos
3. Guna Dakwat kekal
4. Masa kempen minima 21 hari
5- Akses media yang bebas dan adil
6- Kukuhkan institisui Awam
7- Hentikan Rasuah Piliharaya
8- Hentikan Politik kotor

Mungkin selepas 9 Julai ini, selepas BERSIH 2.0, ramai kalangan pemimpin UMNO akan meneriakkan bahawa Pilihanraya di Malaysia memang kotor, apakah kerana insiden yang melibatkan ketua mereka dengan gadis monggolia atau mereka cuba mencari tempat untuk di calunkan semula.

Para pemimpin Umno dan pak yet-pak yet depa akan berebut-rebut buat kelaku yang menggambarkan pilihan raya di negara ini kotor dan tidak adil. Tak perlu cerita panjang-panjang. Hari ini, Mamat yang selalu dituduh bongok oleh orang Umno sendiri membuktikan pilihan raya negara ini kotor dan tak adil dengan buruk kelakunya. Kalau benar pilihan raya adil dan bersih, mereka tak perlu tunjuk buruk kelaku. Buktikan tanpa sebarang keraguan pilihan raya adalah adil dan bersih.

Kenapa pula kali ini regim Najib dan SPR tidak berminat untuk bersumpah khusus untuk menyatakan keadaan Pilihanraya di negara ini bersih, sepatutnya SPR boleh mengheret Najib bersumbah laknat di Masjid Bandar Baru Sentul untuk membuktikan semua pilihan raya yang dikendalikan oleh SPR bersih dan adil?

Kanak-kanak pun boleh menilai ke " kotoran " dan " kezaliman " yang dilakukan oleh SPR di bawah Najib. Sebab itu beliau menggunakan apa cara sekali pun untuk memberikan kepercayaan kepada rakyat bahawa SPR itu bersih. Kalau benar bersih dan tak zalim, kenapa menggelabah sangat bila orang mahukan pilihan raya yang bersih dan adil? Mengapa sampai ke peringkat memberi isyarat bahawa puaknya hendak membakar kereta dan membaling batu untuk menghalang perhimpunan Bersih? Bila batu dibaling dan kereta terbakar, mungkin ada yang terbunuh. Takkan hampa nak bunuh diri sendiri. Nak bunuh
kami yang berhimpunlah tu.

Fikirlah puak-puak UMNO, masa mu kian terhakis.
berdoalah untuk masa depan agama, generasi dan negara.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA