Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Friday, May 27, 2011

VIDOE - ANWAR BUKAN PELAKUNYA



Isu vidoe DSAI kini terus menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara yang mengamalkan sistem pemerintahan yang berpilih-pilih, ada masanya satu isu itu menjadi kesalahan tapi ada masa isu yang sama di berikan kelonggaran untuk edaran dan tontonan rakyat.

Di mana pihak berkuasa, mengapa mereka tidak ambil tindakan?


Dari hari mula isu vidoe DSAI di dedahkan oleh trio Dato T, masyarakat dah dapat mengagak apakah ianya ada kebenaran atau pun ianya mainan politik orang tertentu. Trio T, ada orang UMNO ada orang Perkasa dan ahli perniagaan. Tapi yang pentingnya, video ini " mesti " boleh mengaibkan seseorang, orang itu sudah tentu Anwar. Anwar adalah musuh nombor satu Kerajaan Barisan Nasional.

Di mana " stand " polis dalam isu ini, video sudah disahkan tulin dan pengesahan ketulinananya di sahkan oleh pihak luar negara. Polis terus serba salah. bak kata pepatah " luah mati emak di telah mati apak "
Walaupun video tulis tapi masih " takut " untuk mengesahkan pelakonnya, dan polis pula membiarkan media cetak dan eletronik yang memainkan peranan, kerana masih ramai masyarakat kita yang berpegang tegoh kepada TV dan akhbar perdana. Jadi polis leh lepas tangan.

Apakah pihak PDRM juga mengharapkan agar semua pihak terus tertanya-tanya isu ini. Atau apabila di sahkan dan pelakunya bukan Anwar, makan bersihlah nama Anwar, jadi biarlah ia " terbuku " sehingga PRU13 nanti. dan pihak TV dan media perdana boleh memonpulasi cerita vidoe tersebut berterusan. Dan kini pun dah rioh seMalaysia, vidoe telah diedarkan.

Terkini: Polis semalam 26 Mei mengesahkan pihaknya menyiasat pelaku di dalam rakaman video seks dan bukan Anwar yang didakwa membabitkan seorang lelaki mirip seorang pemimpin pembangkang dengan seorang pelacur di sebuah apartmen di ibu negara yang didedahkan kepada sekumpulan wartawan pada 21 Mac.

Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Khalid Abu Bakar bagaimanapun enggan mengulas lanjut mengenai skop siasatan pelaku dalam video seks tersebut termasuk identiti pelakunya itu.Kes tersebut disiasat mengikut Seksyen 292 Kanun Keseksaan yang menjurus kepada kesalahan mengedar dan mempamer video lucah, di mana tiada keperluan di pihak polis untuk mendedahkan identiti pelakunya.

Khalid berkata, polis telah pun selesai menjalankan siasatan terhadap kes mengedar dan mempamer video lucah itu dan kini terpulang kepada pihak Jabatan Peguam Negara untuk meneruskan tindakan selanjutnya. Sama ada tuduhan ke atas pelaku ditreruskan atau idak itu bukan tanggungjawab polis, itu Jabatan Peguam Negara. Kita telah menjalankan apa jua arahan pendakwa raya tentang video lucah itu," tambah beliau.
"Memang kita siasat (pelaku) sebab kita sudah kenal pasti dia," kata beliau pada sidang akhbar di Bukit Aman di sini semalam.

Menurut beliau, kertas siasatan yang lengkap berhubung kes rakaman video seks telah diserahkan kepada pihak Peguam Negara pada minggu lalu dan menunggu maklum balas daripada jabatan itu untuk tindakan sel

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA