Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Tuesday, May 31, 2011

UM - SAMPAI MASA UNTUK DI TALQINKAN

Luahan Dato Zahid untuk mempertahankan Utusan Melayu / Malaysia memang ada kebenarannya, dan memang tidak dinafikan pada zaman awal perjuangan untuk kemerdekaan tanah air akhbar ini telah memainkan peranan, memberikan maklumat, mengajak rakyat khususnya orang Melayu bangkit mempertahankan tanah air, menghalau penjajah dan ianya juga berjaya mengisi kekosongan maklumat untuk rakyat, tapi apakah masa kini peranan yang sama di mainkan oleh akhbar tersebut?

" Bagaimana para wartawan sanggup menyeberangi sungai, berjalan kaki menggunakan mesin taip untuk menulis dan mengumbul maklumat, dan perkara sabagini tidak pernah belaku kepada akhbar Cina, India dan Harakah yang sanggup bergolok-bergadai seperti akhbar Utusan " tambah Zahid.

Tapi apakah kini UM masih " releven " dalam penulisan dan perjuangannya?

Masa telah berlalu, gaya penulisan wartawan juga telah berlalu, zaman pra kemerdekaan ialah zaman perjuangan, zaman pengisian kemerdekaan dan kini negara sudah masuk ke zaman rakyat dan pemimpinnya hidup mewah." Untuk itu peranan wartawan dalam penulisan juga turut berubah dan mengikut rentak apa kata pemimpin. Apa yang jelas peranan yang dimainkan oleh penulis sama ada di media cetak mau pun media eletronik sudah tidak lagi ada rasa tanggongjawab, sudah tidak ada budaya mendidik, sudah hilang identiti perjaungan, sudah tidak bertindak untuk melaporkan perkara sebenar sebaliknya ia sudah menjadi lidah rasmi kepada parti pemerintah, sudah menjadi hamba abdi kepada UMNO, sudah menurut saja apa kata pemimpin UMNO.

Sebagai contoh: tergamak wartawan utusan prono yg memuatkan muka depan bahawa Kristian agama rasmi?. Apakah Malaysia tidak ada perlembagaan, Bukan Islam agama rasmi dalam perlembagaan? Apakah malaysia sudah tidak ada Raja-raja, atau apakah benar kalangan orang Cina di Malaysia semua nya Kristian? mengapakah wartawan tersebut tidak menulis dengan fakta?

Oleh kerana semua media perdana dan media elektronik adalah milik kerajaan jadi semua keburukan saja yang dilihat kepada mereka yang tidak bersama kerajaan, lihat bagaimana "jahat"nya akhbar tersebut kaitan dengan kaitan dengan kerajaan negeri yang di perintah oleh Pakatan Rakyat. Semua buruk laku pihak lawan di terjemahkan sehingga pembaca rasa meluat tapi apakah pemimpin kerajaan tidak ada kelemahannya?

Kini peranan akhbar dan TV, menjelang PRU13 telah banyak menimbulkan permasalahan dalan pengurusan dan petadbiran negara, tulisan yang ditimbulkan banyak yang boleh menyinggong perasaan kaum lain, Orang Melayu akan marah pada bangsa lain bagitu sebaliknya, moga-moga dengan usaha ini orang Melayu khususnya di luarbandar akan rapat dan seterusnya memberikan sokongan kepada UMNO kembali.
Politik Ala Machiavelli diperhebatkan bagi memastikan UMNO/BN menang dalam PRU.


Sebagai penerus informasi sejagat Utusan harus boleh bersaing dan Utusan sudah terbukti meredah dari zaman ‘taipwritter’ kepada zaman ‘laptop’ tetapi Utusan harus ingat bahawa persaing-pesaing mereka juga bukan calang-calang pemain seperti The Star. Ramai di kalangan elit Melayu sendiri membaca akhbar ‘The Star’ daripada membaca Utusan mungkin kerana takut dilihat kolot dan tidak tahu berbahasa Inggeris.

Atau apakah UTUSAN MELAYU perlu di lebalkan akhbar untuk orang Melayu, Akhbar yang berjiwa Melayu, Berdarah original Melayu. dan ianya sejajar dengan kata-kata legenda Melayu Hang Tuah, " tak kan melayu hilang di dunia " Atau apakah pihak UM masih memikirkan cara lama rakyat untuk mendapatkan maklumat? Dalam zaman IT ini ramai kalangan pembaca sudah meninggalkan akhbar dan mencari maklumat hanya di hanya menggunakan jari sahaja.

NONEMasyarakat di kejutkan dengan tindakan radikal dari PERKASA, mereka meminta semua orang Melayu supaya bersatu dan tampil mempertahankan akhbar harian nasional Utusan Malaysia daripada asakan pembangkang. "(Jangan) fitnah dan menghina Utusan dan orang Melayu, PERKASA akan berada di situ. Ini amaran kepada semua... langkah mayat kami dulu,” jerit seorang penunjuk perasaan itu. Peranan dan tanggong jawab yang dimainkan oleh Perkara dan di bantu oleh Pemuda UMNO memang hak yang sepatut di banggakan. Tapai apakah benar mereka faham akan sedang dilakukan oleh pihak UM. kenapa badan NUJ mempertikaikan gelakag UM ?

NONE
Mereka sedia berjihad kerana demi untuk menjaga maruah UM, apakah mereka reti dengan perkataan " jihad " yang dilaungkan, atau apakah mereka hanya membaca skrip yang disediakan untuk mereka ? Apakah ada jihad kerana sebuah akhbar? yang ini harus di fahami oleh kepimpinan PERKASA.


Apakah fakta ini ada pada PERKASA? kerugian yang dialami oleh Utusan amat mendukacitakan, Utusan Malaysia telah mengalami kerugian pada suku tahun pertama sebanyak RM6.893 juta yg berakhir 31 Mac 2011, berbanding RM6.524 pd thn 2010. Benarkan alasan yang diberikan oleh pihak pengurusan Utusan ialah kenaikan harga barangan mentah sebanyak 30%. Benarkah alasan itu atau sekadar untuk mencari alasan kerana malu .....

Rakyat akan terus memboikot semua produk dari UM, aktiviti ini telah menghasilkan satu hasilan yangf cukup membanggakan. Kerugian yang dinyatakan amat mengerunkan UM dan dimana pula PERKASA. apakah PERKASA akan menampung kerugian yang ada pada UM nanti?

Kata Megat Firdaun: “Mereka harus ingat Utusan Melayu atau Utusan Malaysia ditubuhkan pada 1939. Ini wadah yang telah menyatupadukan umat Melayu and seluruh rakyat Malaya pada ketika itu sehingga tertubuhnya Umno pada 1946 and merdeka pada 1957,” katanya. Tapi ini UM bukan lagi bertindak sebagai penyatu tapi pemberatan lebih kepada memecah belahkan rakyat yang berbilang kaum di Malaysia. Ayub bertindaklah PERKASA & Pemuda UMNO baikilah UM yang kini sudah teruk dan menunggu masa untuk di talqinkan.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA