Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Wednesday, May 25, 2011

PRU 13 - BN ATAU PR PILIHAN PARA GURU

Rata-rata kalangan kepimpinan kesatuan guru merasakan satu kehampaan atas apa yang dijanjikan di setiap pertemua dengan pihak Pejabat Menteri. Kelohan rasa oleh kepimpinan kesatuan menunggu war-war satu pengumuman " menggemparkan " akan diumumkan pada tarikh tersebut. Setiap perbincangan antara kesatuan dengan menteri atau wakilnya, pengisian buku Jingga menjadi rujukan. Apakah kaum setiap pendidik akan diberikan RM500 sebagai tambahan gaji.




Bagi Mohd. Sabri Mohd Arshad ( Presiden KGMMB - gambar ),
tawaran dari Buku Jingga oleh Pakatan Rakyat lebih relevan,

Sdr. Roslan Madon YDP - Gabungan Majlis Guru Besar Malaysai\

Sdr. Hashim Adnan KPPK

presiden

Sejumlah 27 Persatuan dan Kesatuan guru telah berbincang dengn pihak kementerian Pelajaran pada 28 April 2011 dan perbincangan terus diadakan bersama-sama dengan TPM yang juga Menteri Pelajaran. Isu-isu seperti perlunya semua Guru Besar di DGA32 ke DGA34, bagitu juga Guru Penolong Kanan di Sekolah A dari DGA32 ke DGA 34 dan Guru Besar dari DGA34 ke DGA 38 & DGA40. Ini boleh melambangkang keseimbangan dengan guru-guru siswazah dan ianya akan memberikan kepentingan untuk memastikan progran NKRA, khususnya di tahap pra persekolahan dapat mencapai sasarannya. ( Hj. Jamale Paiman - KGLLM gambar )

Pengumuman tersebut memang terasa kami diperhina tapi kami juga masih menaruh harapan kepada menteri untuk melihat dan mengkaji semula untuk di pertimbangkan permohonan yang dibuat oleh pihak persatuan dan kesatuan guru. Apa yang diperlukan ialah satu imbuhan kepada semua golongan guru tak kira dari mana lepasan diploma mau pun siswah. Ini adalah kali ketiga di mana kalangan pendidik dari lepasan diploma di permainkan selepasa Perayaan Hari Guru di Terengganyu dan Pahang. Apakah golongan ini " perlu " dianak tirikan dan apakah sumbangan mereka tidak perlu dihargai. Pendidik di sekolah rendah perlu diberikan perhatian.

Kami dari persatuan dan kesatuan guru masih mengharapkan sesuatu akan diumumkan semasa pembentangan bajet pada Oktober nanti. Seterusnya satu perjumpaan antara kedua pihak persatuan dengan pihak kementerian akan diadakan secepat yang mungkin. Penekanan akan diberikan berdasarkan " keadilan " untuk semua. Walau bagaimana pun memang tidak dinafikan ramai kalangan pendidik yang keciwa tapi perlu di berikan perhatian " kerja " guru ini adalah mulia dan teruskan usaha untuk memastikan pembangunan insan sentiasa terbela.

Dari apa yang berlaku semasa majlis perlancaran tersebut jelas memperlihatkan pergeseran antara Najib dengan Muhyiddin amat ketara sekali. Apakah ianya akan membeikankesan sampingan kepada perjuangan para guru nanti? kita tunggu dan lihat saja.


TPM - Muhyiddn - Bersabarlah guru

1 comment:

  1. sabar benda nya asyik kena tipu je le guru-guru ni .jangan harap la nak dapat kenaikan pangkat atau kenaikan gaji ,cakap pemimpin umno ni bukan boleh pakai asyik kena tipu je rakyat ni sepanjang hayat

    ReplyDelete


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA