Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Friday, May 6, 2011

PKR PERAK - PENERANGAN UNTUK MENANG

PKR Perak telah mengadakan satu majlis Penerangan
kaitan dengan isu semasa khusus kaitan dengan DSAI
dan Penerangan Buku Jingga



Sebahagian dari peserta yang hadir dan setiap Cabang
diwajibkan menghantar sejumlah 10 orang perwakilan.



YB Nik Najmi bin Nik Ahmad, Pengarah Komunikasi Keadilan telah menerangkan keperluan setiap individu ahli memahami akan keperluan isi perjuangan Buku Jingga. Ahli PKR khususnya dan PR amnya amat perlu memahami akan hasrat yang terkandung dalam buku tersebut. Secara ringkas buku ini untuk memastikan 3 perkara pokok dapat di implimantansikan apa bila PR ke Putra Jaya nanti.

1- Reformasi Institusi - kini semua institusi kerajaan telah di salah gunakan, semuanya berkhidmat untuk kepentingan UMNO, lihat saja SPRM bagaimana dengan angkoh mereka mendakwa setiap ahli-ahli PR, dengan hanya satu laporan tindakan serta perlu diambil dan ianya tidak berlaku di pihak pemerintah.
Bagaimana pula dengan PDRM, kini ada kalangan pegawai yang sudah menjadikan perhimpunan bersama rakyat untuk menerangkan salah laku DSAI. Meraka juga bagitu " hebat " dalam tindakan untuk memastikan setiap program anjuran PR di ganggu dengan apa cara sekal pun.
SPR pula sejak tsunami politik pada PRU12 tempoh hari dengan ada nya PRK telah menunjukkan cara mana mereka boleh membantuk BN untuk menang, macam-macam helah yang digunakan pakai untuk tujuan tesebut. Seolah-olah SPR adalah salah satu cawangan UMNO dalam tindak tanduk mereka.
Untuk itu PR dengan buku Jingganya melalui Reformasi Institusi ini akan mengembalikan wibawa institusi kerajaan bergerak dan melaksanakan tugasan mengikut keperluan yang ada dalam landasan yang sebenarnya.

2- Empowerment ( memperdayaan rakyat ) - Rakyat perlu mendapat dan boleh menguruskan budaya penghidupan harian dengan cemerlang, rakyat berhak untuk mendapatkan pengurusan pentadbiran yang baik, seperti apa yang belaku di GLC - seperti Felda, Risda Felcra. Mendapat bimbingan, meminimakan salah laku dengan terus, seperti gejala sosial, seperti dadah, buang bayi.
Kepada generasi pelajar, mereka juga perlu diberikan peluang untuk mengurus cara hidup untuk masa depan mereka. Buku Jingga merancang untuk menghapuskan AUKU.

3- Mengurangkan Beban Rakyat - pada masa kini penghidupan rakyat sungguh tertekan dengan kenaikan barang harian, saban hari harga naik dan sudah tentu ianya memberikan pulangan penghidupan yang sukar untuk rakyat. Bebanan ini juga bukan setakat kepada penghidupan harian masyarakat biasa, malah para pelajar juga di lahirkan dengan berhutang, biasiswa sudah digantikan dengan PTPTN.
Laluan perjalanan penoh dengan " tol " , harga minyak saban hari di naikan, walau pun harga di pasaran turun tapi untuk Malaysia ianya dinaikan. perkhidmatan tol akan dihapuskan, rakyat akan menikmati bantuan terus dari kerajaan, dan mereka akan mempunyai kuasa beli yang lebih mudah dari masa kini. Projek pengswastaan, projek-projek penting seperti IPP, akan di hak milikan kepada negara.

Sdr. Rafizi Ramli - Pengarah Strategi Keadilan

Beliau membekalkan semua hadirin dengan kisah benar apa yang berlaku semasa pendakwaan DSAI kaitan dengan Kes Liwat 2, boleh dikatan kebanyakan apa yang dilaporkan di surat khabar perdana tidak selari dengan apa yang terjadi di mahkamah. semua jemputan perlu berfikir dan mengambil iktibar dari kejadian ini dan mengambil peluang untuk memaklumkan kepada ramai apa sebenarnya yang berlaku antara DSAI dengan Shaiful dalan kes ini.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA