Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Wednesday, February 23, 2011

PR - PUTRA JAYA MASIH JAUH DARI PENGLIHATAN

Keputusan PRU12 - Parlimen Pas 1,140.598 ( 14.4% ), PKR 1,529.256 ( 19.3% ), DAP 1,097,752 ( 13.8% ), ketiga-tiga gagasan Pakatan Rakyat cuma memungut 3,767.606 ( 47.5% ) sebaliknya UMNO / BN masih jauh ke hadapan iaitu 4,081,115 ( 51.4% ), jadi perkiraan ini menunjukkan undi popular masih di menangai oleh UMNO / BN. Walaubagaimana pun PR hanya ketinggalan 3.9% undi popular dengan UMNO / BN. Ini adalah realiti pada PRU12 dulu dan apakah kemampunan PR dengan 47.5% undi popular ini dapat menambah sekurang-kurang 3 - 5% lagi di PRU13 nanti? Ini satu persoalan.

Persoalan ini diajukan kerana pada masa kini Gagasan PR sedang menghadapi pelbagai masalah dan rintangan, sama ada dari dalam Gagasan itu sendiri mau dari dalam parti masing-masing. Tambahan pula apa yang kita perhatikan PR hanya mempertikaikan apa yang patut dan tidak patut dilakukan oleh parti lawan sebaliknya tidak memperdulikan permasalahan yang dialamai oleh parti sendiri. Sedangkan pihak lawan terus menerus menghentam pula.

1- LOMPAT MELOMPAT

Tragedi ini sedikit sebanyak telah meninggalkan kesan yang cukup menghibakan, ramai kalangan pemerhati perpendapat apakah ketahanan yang ada pada mereka, apakah kalangan pemimpin khususnya dari PKR tidak ada moral dalam diri, hanya mementingkan diri sendiri dan membelakangkan pengundi yang telah memberikan undi untuk mereka sama ada di DUN mau pun Parlimen. PKR sendiri seramai 11 orang anggotanya yang terpilih telah meninggalkan parti. dan seorang dari DAP. Keutuhan dan ketahan mental rakan dari PAS setakat ini boleh dipuji. Pahit, manis, tawar dan masin perlu di temput bersama. PAS memang sudah biasa dengan " kekalahan ".

Bagaimana perlu pihak PKR memberikan keyakinan untuk " baik pulih " keyakinan rakyat untuk mengundi semula Pakatan Rakyat. Rosaknya Pakatan Rakyat kerana kalangan wakil rakyat dari PKR itu sendiri.


2- KEINTIMAN DALAM GAGASAN


Kini dapat di lihat di mana antara parti telah timbul sedikit " tidak " mempercayaai antara satu sama yang lain. Ini jelas apa bila ada antara parti yang lebih memihak kepada parti yang lain, seperti kenyataan kepimpinan DAP di Perak, yang hanya akan menerima wakil PAS untuk menjadi peneraju Negeri jika PR memerintah. Kenyataan ini sudah pasti meninggalkan rasa kurang senang pada PKR. Kenapa perkara ini boleh berlaku, di mana kesetiaan dalam gagasan, di mana formala yang di gunakan pakai sudah terhakis kah?

Pertelagahan agihan kerusi, seperti yang di suarakan oleh Timbalan Presiden Keadilan, sudah nampak tanda-tanda adanya kalangan PAS yang sudah mula mengintai-intai kerusi yang pada masa kini di miliki oleh Keadilan, kenapa ayat sabagini boleh di keluarkan oleh seorang pemimpin? Memang tidak dinafikan kalangan ketiga-tiga parti DAP, PAS dan Keadilan, Keadilan adalah parti yang paling muda, dengan keremajaannya tersebut sudah pasti banyak kelemahan yang perlu di perbaiki dari masa ke semasa. Untuk itu ianya tidak boleh dipertikaikan oleh rakan dalam gagasan, dan sudah tentu pengagihan kerusi ada formula yang digunakan pakai oleh pucuk pimpinan.

3- PEMBANGUNAN ISLAM

Bagi orang Melayu, punca rasa benci terhadap kedua-dua parti ( PKR & UMNO ) adalah kerana adanya kerjasama dengan parti lain ( UMNO berbaik dengan MCA / MIC ) bagi PAS pula bergabung dengan PKR dan DAP, penggabungan ini dilihat cuba mencabuli hak ketuanan Melayu, lebih-lebih lagi kalau Pas atau Umno dilihat tunduk, mengundur dan banyak mengalah kepada parti sepakatan yang bukan Melayu. Pernah ada kalangan kepimpinan Keadilan mantan Ketua Angkatan Muda Keadilan Negeri Kelantan - " PAS lebih berwibawa bersendirian untuk tujuan menegakan Islam dari bergabung dengan PKR dan DAP ". Apakah terjamin ISLAM di Malaysia jika pemerintahan di domenasi oleh PKR atau DAP? Mungkin kah PAS akan bertindak lebih baik dari UMNO jika gagasan PR ini dapat memerintah nanti?


" Anggapan orang Melayu beragama Islam tahu jika Pas berada dalam PR dan jika PR menerima mandat untuk menubuhkan kerajaan, yang mendomenasi kerajaan itu nanti bukan Pas, tetapi sama ada PKR atau DAP. Kalau PKR atau DAP sebaga pendomenasi adalah pastiknya kerajaan itu nanti tidak akan jauh berbeza dengan kerajaan BN berdomenasikan Umno, malah tidak mustahil akan lebih teruk "


Bagi PR, hanya nampak kelemahan yang ada pada UMNO / BN sahaja. Saranan, pendedahan, banyaknya tertumpu kepada UMNO / BN sedangkan PR juga dalam keadaan yang tidak stabil, tapi kepimpinan tidak berminat untuk melihat sendiri apa yang sedang berlaku pada parti gabungan sendiri.

Pada masa kini, apa yang dilakukan oleh PR hanyalah melihat kelemahan ada ada pada kepimpinan BN khususnya UMNO dan mereka tidak menyedarai dan membaiki diri sendiri. Ini juga satu kelemahan dan apakah Gagasan itu PR sudah " bersih " dari permasalahan?

Untuk itu adalah disarankan agar kepimpinan PR dapat meyakinan pengundi untuk terus bersama-sama dengan mereka dan terus memperbaiki keadaan semasa, kuatkan lagi " keiltizam " antara semua pemimpin gagasan tersebut. Kalau di lihat dari PRK yang akhir-akhir ini pengudi sudah tidak lagi menyebelahi PR,


No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA