Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Saturday, February 26, 2011

PERKASA - LOBI UNTUK KERUSI DI PRU 13





Satu Perhimpunan Perkasa telah diadakan di Pulau Dato Sagor, Kampong Gajah, pada 26 Feb. 2011 dengan tetamu undangan Tun Mahathir sendiri. Kehadiran memang menggalakan, dan ratusan buah bas sewaan memenuhi ruang kiri kanan jalan dari persimpangan 4, Kg. Gajah sehingga ke Kg. Pulau Juar. Kehadiran boleh dikatakan dari seluruh negeri Perak, dan ada sebuah bas di datangkan dari Thailand.

Perkasa Perak di naungi oleh Tan Sri Ramli bin Ngah Talib, beliau juga turut sama di majlis tersebut, serta dianggarkan 10ribu jemputan hadir.

Melayu perlu bersatu, Melayu perlu berganding bahu, Melayu perlu mempertahankan tanah air, dan entah apa lagi yang perlu di laksanakan oleh Melayu. Apakah sudah 53 merdeka dan memerintah negara Orang Melayu masih ketinggalan? Kalau benar ketinggalan apakah yang dibuat oleh pemimpin yang diterajui oleh UMNO selama melebihi setengah abad, bermula dari Tengku Abdul Rahman Putra sebagai PM pertama kini Najib sebagai PM ke 6. Adakah Melayu terus "terkebelakang " di buminya sendiri?

Macam-macam dasar digubal, contohnya DEB ( Dasar Ekonomi Baru ) dan ianya bermatlamatkan 30% kejayaan perlu ada pada Orang Melayu? Kelahiran DEB adalah " hasil " tragedi ngeri yang berlak di kalangan bangsa yang ada - 13 Mei 1969 menjadi sejarah hitam di negara kita.

Kenapakan " perpaduan " Melayu dilaungkan apakala UMNO tersepit dengan kedudukan pemerintahannya? Lihat bagaimana keujudan Barisan Nasional ilham Tun Razak, ianya ada kaitan dengan peristiwa hitam negara, 13 Mei 1969. PAS turut sama dalam gagasan tersebut, tapi bila sudah senang PAS ditendang keluar, apakah tragedi sabagini perlu di sandarkan dengan apa yang berlaku " tsunami " politik iaitu PRU12 pada 2008, di mana hasilnya BN / UMNO gagal untuk memperolihi 2/3 majoriti dan 5 negeri terlepas ke pembangkang?

Apakah hanya dengan Ketuanan Melayu, Melayu akan terjamin? Mestikah pula dengan memastikan kepimpinan di terajui oleh UMNO sahaja Melayu boleh " selamat ".

Kini dipecat dari UMNO

Dato Ibrahim Ali ( gambar ) - Ahli Parlimen Pasir Mas, menang pada 2008, atas lambang PAS dan bertindak sebagai wakil bebas, lepas itu hentam dan gigit semula orang yang beri laluan kepada beliau apakah ini sama dengan " melepaskan anjing tersepit - kita di gigitnya semula " beliau bersama-sama dengan Dato Tajuddin Abdul Rahman ( gambar bawah ) dua-duanya adalah orang Tengku Razaligh Hamzah semasa pertandingan Priseden UMNO pada 1987, mereka menentang Mahathir, Mahathir menang dan kedua-dua mereka bersama Tengku Razaligh menubuhkan Semangat 46. - akhirnya parti ini bungkus, dan kesemua mereka kembali dalam UMNO.

Dato' Tajuddin Abd Rahman

Dato Tajuddin Abdul Rahman - Ahli Parliment Pasir Salak.

Bagi Dato Tajuddin, pernah satu ketika semasa memimpin Pergerakan Pemuda UMNO Pasir Salak tertangkap di Genting Highland. Kemudia tertangkap juga mainan politik wang dan digelar " six million dollar man " dan digantong keahlian UMNO selama 6 tahun. Dan akhirnya kembali dan pernah diberikan kepercayaan sebagai ADUN Kg. Gajah, dan penggal berikutnya sebagai Ahli Parlimen Pasir Salak.

Perhimpunan PERKASA hari ini jelas cuba memperlihatkan bagaimana UMNO boleh menerima semula Ibrahim Ali dan diamanahkan satu kerusi semasa PRU13 nanti, dan bagaimanan pula memastikan kerusi Pasir Salak terus menjadi hak milik Tajuddin Abdul Rahman.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA