Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Saturday, February 26, 2011

MERLIMAU BERMANDIKAN PENYOKONG PAS & BN

















































































Suasana Hari penama Calun DUN N27 Merlimau, Melaka

( maaf gambar tidak ikut susunan )


Orang ramai mula berpusu-pusu hadir ke kawasan perhimpunan mulai jam 5 pagi, untuk mengarak calun PAS En. Yuhaizad Abdullah ke Pusat Penamaan Calun yang diadakan di Politeknik Merlimau yang jaraknya 1km. Kawasan padang yang digunakan adalah hak milik Guthrie Plantation, dan kawasan padang digunakan untuk tempat parking dan jualan makanan dan cenderemata.

Semua peminat, penyokong, pengundi menunaikan waktu subuh di masjid yang indah ini dengan penoh rasa tanggongjawab kepada Allah, selepas solat dapat juga merebahkan diri buat seketika waktu.

Keadaan di tapak perhimpunan setiap detik jarum jam bergerak semakin ramai hadirin yang datang. Pimpinan parti gabungan seorang demi soerang memperlihatkan diri, bas turut digunakan untuk kehadiran mereka, jam 8.30 pagi suasana sudah menjadi riuh rendah dengan gerai yang menayangkan siri ceramat DVD, pekekkan penjaja, hon kerata, bunyi injin motor polis kekadang juga di selangkan dengan ceritan anak-anak kecil.

Tepat jam 9.00pg kawalan ketat oleh Unit Amal di pertingkatkan, bendera parti penyokong telah memenuhi jalan raya ( kemudahan lalulintas ditutup mulai 6.30 pagi ), perarakan calun akan di mula. Calun di iringi oleh pemimpin gabuangan di ketua oleh Timbalan Presiden PAS YB Nasaruddin, turut sama MB Selangor, bekan MB Perak serta Presiden PKR. Perarakan di iringi dengan selawat.NONE

Jam 11.30 pagi Pegawai pengurus pilihan raya Roslan Eusoff mengumumkan tiga bantahan diterima namun kedua-dua pencalonan diterima. Beliau turut mengumumkan pertandingan satu lawan satu di antara Roslan Ahmad (BN) dan Yuhaizad Abdullah (PAS) bagi pilihan raya kecil ini.

Kedua-dua Calun di apit oleh isteri masing-masing dan menjulang tangan suami untuk meneruskan pertandingan ini, kita berdoa agar pertandingan di redhai oleh Allah dan antara calun dan parti yang berkempen nanti se elok-eloknya menjauhkan diri dari mencerca calun dan berterusan menaburkan fitnah. Kempenlah dengan hormat dan penoh rasa tanggongjawab untuk memastikan kesenambungn kepimpinan dapat di zahirkan.

NONE


Bagitu juga di DUN Kerdau, pada jam 11.30 pagi, pihak SPR mengumumkan pertandingan 1 lawan satu antara Sdr. Hassanuddin bin Salim dari PAS dan Syed Ibrahim bin Syed Ahmad. Pekikan 1Malaysia dan laungan takbir bertema antara kedua-dua pengikut dan penyokong parti masing-masin.



No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA