Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Sunday, February 27, 2011

UBAH SEKARANG SELAMATKAN MALAYSIA BHG. 17


BUKU YANG DI IGAUI UMNO / BN


cabutan teks dari buku " jingga " tersebut.

DASAR BERSAMA PAKATAN RAKYAT ( PR )

MEMACU EKONOMI BEPRESTASI TINGGI, MAPAN DAN ADIL

Ekonomi Kemahiran Tinggi
  • Menjamin peluang pendidikan tinggi dan latihan berteraskan ketrampilan dibekalkan dalam seluruh sektor perkhidmatan pembuatan dan pertaninan.
  • Memastikan warga kerja diberi peluang meningkatkan kemahiran serta diberi latihan berterusan untuk terus meningkat produktiviti.
  • Menggalakan warganegar yang profesional dan berkemhiran yang bermastautin di luar negara kembali ke tahah air dengan menyediakan suasana kerja yang profesional dan menarik.
  • embolehkan setiap rakyat berusia 18 tahun ke atas mengundi melalui pendaftaran secara automatik.
Ekonomi Demokratik dan Telus
  • Merombak sistem tender supaya adil, telus, terbuka dan memberi nilai terbaik untuk wang rakyat.
  • Menolak penswastaan yang membebankan. Merunding semula konsistensi dan kontrak yang bersifat menguntungkanm kroni dan tidak adil kepada rakyat, termasuk yang melibatkan IPP, tol lebuhraya dan prasarana air.
  • Melaksanakan sistem cukai progresif serta menolak sebarang cukai yang membebankan rakhyat termasuklah cadangan pelaksanaan cukai barangan dan perkhidamtan ( GST ) sehingalah rakyat serta negara bersedia.
Desentralilasi dan Pengupayaan Pengurusan
Ekonomi Negeri.
  • Melaksanakan formula geran pembangunan dan kesaksamaan berdasarkan faktor jumlah penduduk, kadar kemiskinan, kawasan pembangunan, kos, pembangunan modal insan dan indeks pendapatan kasar per kapita akan turut diberikan bagi memastikan negeri yang miskin tidak ketingglan.
  • mengagihkan kuasa pentadbiran ekonomi dan perlaksnaan kerja prasarana kepada kerajaan negeri, misalnya hak rundingan saksama dalam menentukan reka bentuk dan jaringan pengankutan awam.
  • Menjana pembangunan kawasan yang lebih seimbang, sekali gus mencipta bandar sekunder yang produktif di seluruh negeri demi mengurangkan pemustatan pembangunan di Lembah Klang.
  • Mengutamakan dasar-dasar penjanaan pertumbuhan tinggi serta berjangka panjang, berasaskan pemahaman ekonomi di mana kerajaan negeri berada dalam kedudukan terbaik untuk menentukan serta melaksanakan strategi sosio-ekonomi.

akan datang Isu:
Dasar Bersama Pakatan Rakyat -
Memacu Ekonomi Berprestasi Tinggi, Mapan & Adil
Dasar Afirmatif berdarkan keperluan

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA