Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Wednesday, February 2, 2011

BARANG - NAIK - NAIK - NAIK



Sekumpulan suri rumah - berdemonstrasi


Kg. Gajah 02 Feb. 2011

Banyak pihak merasa amat dukacita pada masa kini, mereka memikirkan kenapa, kenaikan harga barangan langsung tidak mendapat perhatian sewajarnya dari pihak " talibarut " pemerintah, boleh dikatakan semua rakan kongsi BN tidak menyuaratkan keluhan kaitan dengan dengan perkara tersebut.

Setakat hari ini, walau di mana pelusuk di Malaysia ini baik di Semenanjung mau pun di Sabah dan Sarawak langsung tidak kedengaran " riuh rendah " nya, mereka dari Gabuangan BN yang menyatakan kepeluan harian pengguna harganya mahal, kenaikan harga, mereka mampu melayarai kehidupan harian seperti biasa sahaja. Tapi sebaliknya bagi pengikut dan peminat parti Gagasan PR - parti pembangkang, riuh rendah di sana sini.

Mungkin benar kata setengah dari mereka, " apabila di tanya jika barang dah mahal jangan beli banyak beli setakat yang terdaya saja, atau setakat kemampuan kewangan yang ada saja. Atau elakkan diri dari makan, kalau boleh tidak makan dan terus niat puasa dan makan malam saja " Pandangan mereka ini ada juga benarnya, sekurang-kurangnya kita dapat beramal dengan Allah dan sudah tentu dapat menambahkan pahala yang masih kurang.

Tapi fikir 2 kali, " mereka " ini adalah pengikut tegar UMNO - dulu, kini & selama-lamanya " Bagitulah lambang daya fikir mereka. Asalkan dapat mempertahankan tindakan kepimpinan mereka akan bersuara dengan apa sahaja, walaupun suara dan pandangan mereka langsung tidak releven dengan keadaan semasa.

Ada ke mereka mengeluh dengan coretah ini?

Isu kenaikan Ron 97
pada 2 Nov. 2010 pada kadar 15sen
1 Dis. 2o1o naik 15 sen
4 Jan 2011 naik 10 sen
dan pada 1 Feb. 2011 naik 10 sen

Fakta menarik:
Selepas menang di Batu Sapi dan Galas – NAIK.
Selepas menang di Tenang - NAIK LAGI
dalam tempoh 4 bulan sudah 4 kali minyak naik dari kini dari harga RM2 ke Rm2.50
Persoalannya apakah kenaikan juga akan berlaku pada 1 Mac 2011, selepas PRK Merlimau nanti?. We Wait n c.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA