Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Saturday, January 22, 2011

ZAMAN INI - DASAR LIDAH BERCABANG MENGGERUNKAN

Sejak akhir-akhir ini jelas kelihatan para pemimpin khususnya dari kalangan mereka " dulu, kini selama-salamanhya " sering membuat kenyataan yang tak lebih indah khabar dari rupa, cakap malam tak sampai ke pagi, cakap pagi di ubah suai sebelum petang menjelang.

1- Isu YB Teresa Kok berkaitan dengan azan, beliau dituduh oleh UMNO menyarankan agar azan diperlahankan di kawasan bukan Islam. Pemimpin dan Pengikut setia UMNO melenting dan cukup marah kerana pengkhianatan terhadap Islam. Tetapi apabila orang kuat MCA terbukti sememangnya menyuruh masjid berhampiran rumahnya memperlahankan azan maka ia dianggap salah faham. Bukan saja UMNO turut memaafkan beliau malah satu majlis berpeluk-peluk di hadapan media turut diadakan.

2- Isu debat ekonomi kaitan dengan 100 hari PR merintah, DSAI ajak DSN debat berhubung, DSN kecut perut lalu memberi alasan ia membuang masa kerana kononnya dia tahu semua sedangkan perdebatan antara ketua negara dan ketua pembangkang adalah sesuatu yang lumrah di negara yang mengamalkan demokrasi. Tapi laungan debat di sambut oleh balacai DSN, termasuk Ketua pemuda yang akan ditendang pada PRU13 nanti. rjujuk surat DSAI di bawah. Dalam isu ini bukan UMNO / BN saja lidah bercabang tapi Bernama juga sedemikian rupa, Bernama melaporkan DSAI ingin berunding bukan berdebat.




Surat jemputan rasmi DSAI untuk DSN

3- Isu lantikan SUK Selangor, UMNO / BN tuduh PR tidak menghormati Istana tapi siapakan yang menambil " kuasa " istana dan menjadikan kuasa istana kepada kuasa PM dan UMNO? MB Selangor menolak calon SUK negeri kerana beliau tidak dimaklum terlebih dahulu dan kerana Khusrin sememangnya tidak layak, maka UMNO kata MB tidak menghormati kakitangan awam dan Sultan.

4- Pengarah Pelajaran Johor kini telah aktif dalam politik sepenoh masa, beliau telah berkempen untuk calun BN, walau pun calun masih belum diumumkan, pada satu majlis dengan guru-guru kauseling Markom Giran, " tertangkap " berkempen untuk BN di Tenang, dan sebagai hukuman suami kepada calun PAS Cikgu Normala di arahkan bertukar 24jam ke Johor Baharu, apabila di komplain, Markom memaklumkan pertukar pegawai adalah pekara biasa dan tidak ada kaitan dengan isu politik dan beliau sendiri pernah mohon untuk pertukaran Juak-juak UMNO menerima alasan ini dengan baik sekali.

5- Peruntukan DUN dan Parlimen, semua orang tahu sama ada kerajaan negeri mau pun pusat, peruntukan kepada ADUN dan AP PR di nafikan hak dan peruntjukan mereka tapi apalila kerajaan Selangor berhasrat menambah peruntukan RM 1 juta kepada ADUN-ADUN PR Selangor untuk kerja-kerja penambahbaikan infrastruktur, maka UMNO tuduh PR tidak demokratik kerana tidak memperuntukkan jumlah yang sama untuk ADUN-ADUN BN. Perbuatan sedemikian sudah berlaku dari dulu lagi.

6- Isu MPSJ kaitan dengan orang Islam berkerja di premis ada jualan arak, YB Ronnie Liu diserang kerana menegur larangan ke atas umat Islam yang bekerja di premis-premis tersebut dan dikaji kesan samping ke atas larangan tersebut. Tetapi apa yang UMNO buat tentang nasib umat Islam yang terbabit di negeri-negeri yang mereka perintah. Malah ada di kalangan kaum kerabat mereka bukan saja bekerja di premis-premis yang dimaksudkan malah jadi tauke dan pengarah di syarikat judi dan arak.



BN mengadakan majlis makan yg pertama di Tenang Johor, Majlis Mesra 1Malaysia. Makan free, Minuman arak free, hadiah free, showgal yg sexy..... wow.... makan saja, minum saja, ambil saja, tgk saja... undi mestilah PR... inilah rakyat yg smart...

7- Isu aurat, Apabila YB Teo Nie Ching melawat masjid dan surau beliau dianggap menghina Islam kerana tidak tutup aurat dan berstatus perempuan haid, sedangkan semua maklum beliau bukan Islam dan tentu tidak ada istilah aurat dan mandi hadas baginya. Tetapi apabila Rosmah dan puteri UMNO bukan kerja yang sama tak ada pula UMNO kata apa walaupun mereka dikehendaki menutup aurat sentiasa apabila di luar rumah.

8-Sekadar untuk renungan perhatikan siapakan yang derhaka pada 24 Januari ini nanti. Sehari dua lagi kita akan saksikan satu lagi kelidahcabangan UMNO yang paling mega setakat ini. Jika selama ini mereka mengaku taatkan Sultan dan bersedia menjunjung kasih ke atas baginda kini apabila kerajaan Selangor akan meminda undang-undang negeri yang mengembalikan kuasa asal Sultan dan MB berhubung perlantikan SUK, Penasihat Undang-Undang dan Pegawai Kewangan Negeri, UMNO kata mereka tidak akan menyokongnya. Jika kuasa Sultan yang mereka buang dulu masa tahun 1993 nak dikembalikan oleh PR, UMNO tak nak sokong jadi siapa yang derhaka?

9- SPR kini bukan lagi lidah bercabang 2 malahan cabangnya sudah tidak terkira banyakknya. Selepas PRU12 dengan ledakan tsunama politik kini sudah ada 14 PRKk, dan setiap PRK parti gagasan PR akan bertanding melawan UMNO / BN. Tapi lidah SPR sentiasa beusaha untuk memastikan UMNO / BN menang, setiap PRK ada sahaja arahan yang memihak kepada UMNO / BN, malahan seolah-olah SPR adalah agen yang untuk memastikan UMNO / BN menang. Berbagai cara dan pindaan dilakkukan.

Timbalan Pengerusi SPR Datuk Wan Ahmad Omar ( gambar ), syarat yang baru untuk PRK Dun Tenang. Dalam taklimat kepada kakitangan dan wakil parti-parti bertanding di Pejabat Majlis Daerah Labis bagi persiapan menghadapi pilihanraya kecil Tenang. Dalam taklimat ini, SPR tidak membenarkan sebarang lambang parti dan gambar pemimpin parti yang tidak bertanding di pasang semasa tempoh berkempen.


No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA