Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Saturday, January 29, 2011

CUTI SAKIT lwn CUTI TANPA REKOD

DUN Tenang: 29 Januari 2011

Keprihatinan Kemterian Perlajaran untuk menyaiasat penyalahgunaan MC - sijil saki untuk Ma'arof Adul Talib suami kepada calun PAS, Pn. Normalan Sudirmana memang patut dan kena pada tempatnya, kerana setiap individu yang menerima cuti sakit sepatutnya dan seperlunya berada di rumah dan " terkurung " kerana kesakitan.

Kesedaran ini telah membuka mata banyak pihak, selain pihak pentadbiran, juga kepada pihak yang mengerluarkan cuti sakit tersebut sama ada di pihak doktor hospital atau klinik kerajaan juga dari pihak klinik swasta, yang malangnya di klinik swasta sijil hanya berharga antara RM3-RM5 setiap helai. Yang " peliknya " juga terdapat dalam perintah am kakitangan kerajaan yang membenarkan sejumlah hari untuk mendapatkan cuti sakit selain dari cuti sebenar.

Kini teserlah ada kalangan pegawai perkhidmatan perubatan yang tidak amanah dalam menjalankan tugas, atau mungkin pegawai tersebui melihat sendiri Perintah Am berkaitan dengan cuti sakit yang bolh di gunakan pakai oleh seseorang kakitangan awam dan jumlah setahun. mungkin juga dalam Perintah Am tidak mencatakan cuti sakit hanya boleh diambil car beransur-ansur seperti cuti rehat. itu hanya 2 - 5 hari sebulan. Mungkinkah di sini letaknya kelemahan " bab cuti sakit " dalam peraturan tersebut.


NONE
Tindakan Mahyuddin ( gambar ) mengarahkah Pengarah Jabatan Pelajaran Negeri Johor untuk menyiasat kena pada masanya, kerana kini memang ramai kalangan kakitangan awam yang menyalahgunakan cuti tersebut, kalau kita lihat semasa persindangan parti-parti politik ramai kalangan kakitangan awam yang cuti " terutama " mereka dari kementerian pelajaran. Yang hebatnya dari parti UMNO.

Kepada Pengarah Pelajaran Johor, juga jangan terlepas pandang pula kepada kakitangan Pelajaran yang menyokong UMNO tapi tidak ada di kawasan premis bertugas mereka sepanjang musim pilihan raya DUN Tenang ini. Kalau nak siasat, siasat semua, apakah boleh kumplan tertinggi berkempen, jangan lihat sebelah mata kepada mereka dari parti lain selain UMNO sahaja.

Untuk Mahyuddin bukan setakat MC sahaja yang disalahgunakan oleh Kaum Guru, tapi Cuti Tanpa Rekod juga telah disalah gunakan, kerana Cuti Tanpa Rekod adalah hak Ketua Jabatan, bukan hak individu. Kata pemutus adalah pada Ketua Jabatan.

NONE

Gambar Pn Normala dengan Suami ( gambar ) yang sedang mengharungi banjir inilah yang merunsingkan Mahyuddin, kerana calun BN tidak berani menampakkan diri di suasana sabagini. Mahyuddin cukup iri hati melihatnya. Syabas suami yang setia dan terus mendampingi isteri yang berjuang untuk masa depan bangsa, negara dan tanah air.



Siasat Mahyuddin jangan tak Siasat, terlalu banyak isu yang perlu ditangani oleh UMNO kerana apa yang UMNO buat semua " betul " dan pihak lain di nafikan hak mereka.

1 comment:

  1. ada guru yg diberi tugas sebg penyelia kawasan peperiksaan spm lantikan jab pelj negeri meninggalkan tugasnya ketika peperiks spm berlangsung utk menghadiri prsidgan umno. kes macam ni bgaimana? cuti ape & tiada cuti sakit.

    ReplyDelete


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA