Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Sunday, January 30, 2011

DUN TENANG - BN TERUS KEKALKAN KERUSI

Sepanjang perjalanan sebagai " Pelancong Politik " ke DUN Tenang pada 29 Januari di sambut dengan rahmat Allah, hujang mulanya rintih-rintik, lebat yang sederhana dan akhirnya lebat, cukup mencabar perjalanannya, akhirnya perlu singgah sebenter di Masjid di Tangkak untuk menunaikan fardhu maghrib dan isya berasingan dengan jemaah yang ada kerana kelawatan sampai. Perjalanan dari Tangkak mengambil masa lagi sejam setengah dan akhirnya sampai terus ke Bilik Gerakan Muslimat PAS Johor, di Labis, dan pada ketika itu YB Dato Mahfoz sedang memberi penerangan kepada petugas untuk menjalankan tugasan yang di amanah untuk esok hari.


Bilik Gerakan Muslimat


YB Dato Mahfoz


Sebilangan dari petugas yang menerima amanah dari YB Mahfuz, penerangan serta memberikan sedikit imput kepada petugas, " apa saja keputusan esok semua petugas perlu hadir bersama di sini malam esok " tegas beliau. " bertugaslah dengan penoh rasa tanggong jawab, tidak mengadu dumpa dengan pihak lawan, elakkan sebarang provokasi, kita belawan dengan sebuah kerajaan dan bukannya antara parti politik " Tambah beliau.


Pekan Labis di penohi dengan gerai-gerai jualan. Sepanjang pemerhatian, tidak nampak gerai-gerai menjualan barang keperluan UMNO, " cenderamata " banyak sekali untuk kegunaan dan keperluan PAS saja, seperti biasa geraia makanan, bihon sup, tup tulang memang menjadi kegemaran pengunjung.

Hujan terus " mengganggu " kelancaran PRK DUN Tenang, sepanjang malam hujan turun, waktu subuh di Masjid Labis di penuhi dengan jemaah. seperti biasa jugalah mereka yang menggunakan " Hotel Muslim " adalah penyokong " tegar " PAS. Pada awal malam sedih juga apabila pihak bertanggongjawab tidak mengizinkan masjid ini dijadikan tempat " penginapan " sementara ". Dengan kehendak Allah akhirnya selepasa jam 11 mlm. ianya dibenarkan.

Poster 1
Selepas sarapan dengan " lontong " gerakan diteruskan, di cari di mana ada UPU untuk membuat tinjauan. akhirnya sampai ke UPU Labis Timur, singgah dengan penoh yakin dan cukup gembira melihat keadaan walau pun pada masa yang sama hujan lebat terus menamani diri ini, kesejukan tidak terasa melihat keadaan. Hujan yang lebat bukannya penghalang.


Poster 2

Poster 3

Poster 4

Pelajar sekolah ini, sudah di tanamkan dengan semangat " cintakan " BN, walaupun keperluan mereka untuk berbuat demikan masih beluam di izikan kan lagi, tapi oleh kerana pada waktu yang sama pak menteri mereka akan hadir jadi UMNO memerlukan khdimat mereka sebagai tanda sokongan kalangan pelajar kepada Din Sembab " istilah orang Johor.

Din Sembab bersama Khoo Kon

Persekitaran banjir

Setelah berada di Labis Timur, rombongan cuba mencari lain-lain UPU untuk mengambil maklumat tapi sebagai mana yang kita ketahui beberapa lalaun amat sukar di redahi kerana banji, untuk sampai ke UPU Labis Barat gagal.

Keputusan:

Mohd Azahar memperoleh 6,699 undi manakala Normala 2,992 undi. Dalam pilihan raya kecil itu, Mohd Azahar, 39, yang juga bekas Penolong Pentadbir Tanah Daerah Kecil Rengit, Batu Pahat, dicabar oleh Normala, 38, yang juga seorang bekas guru.

Sebanyak 71.8 peratus atau 10,579 pengundi daripada 14,753 pemilih berdaftar bagi pilihan raya kecil DUN Tenang keluar mengundi sehingga proses pengundian ditutup 5 petang tadi.

Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Datuk Wan Ahmad Wan Omar berkata, jumlah peratusan itu lebih rendah berbanding pilihan raya umum 2008 iaitu 73.52 peratus.

Keseluruhan : BN : 6698 (69.1%) PAS : 2963 (30.6%)
Majoriti : 3735 Undi Rosak : 35
Peratus Keluar : 71%

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA